Löp+uvi+förstoppning?

P

Ponnytokig

Min 7 månader tik har fått sin första löp. Hon är allmänt hängig och nere vilket jag antar kan vara normalt? Hon vill heller inte äta särskilt mycket. Däremot dricker hon en hel del. Hon kissar ofta när vi är ute vilket hon inte brukar göra. Dessutom får hon krysta ett bra tag innan avföringen kommer ut. Skulle återkomma till vet. lite senare idag men undrar om man kan hjälpa henne med något under tiden?
Vad kan detta bero på?

Sv: Löp+uvi+förstoppning?

Är ju egentligen svårt att ge dig råd här.
Men en del tikar är precis som din vid löp.

Har precis haft en här som löpt. Hon är ett matvrak i vanliga fall, men nu åt hon bara en gång om dagen. På morgonen ville hon inte alls ha mat, på kvällen åt hon, men ändå med tveksamhet.
Kissa brukar de också göra mycket. Och äter inte din så mycket nu, så kanske det blir så att hon får trycka för det lilla ska komma ut som hon har i magen ;)

Är ju egentligen svårt att ge dig råd här.
Men en del tikar är precis som din vid löp.

Har precis haft en här som löpt. Hon är ett matvrak i vanliga fall, men nu åt hon bara en gång om dagen. På morgonen ville hon inte alls ha mat, på kvällen åt hon, men ändå med tveksamhet.
Kissa brukar de också göra mycket. Och äter inte din så mycket nu, så kanske det blir så att hon får trycka för det lilla ska komma ut som hon har i magen ;)

Hmm, ja men samtdigt så åker hon kana med rumpan, det fastnar alltså lite avföring vid analöppningen.

Hehe tänkte som du! Måste ju finnas något i magen för att det ska komma ut!

Min bäbis har också löpt för 1a gången nu och hon tyckte att det var väldigt skumt. Första veckan kissade hon ovanligt mycket, sen sista veckan ville hon inte kissa alls. Hon var väldigt besvärad över att det droppade från där bak på henne.

Det var alls inge kul för någon hehe!
Men fan va hon mognade efter löpet:laugh:

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 550
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 733
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 992
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Jag är lite orolig för Nora, som den senaste tiden inte riktigt varit sig själv. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men...
Svar
4
· Visningar
1 429
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Ägare av hund offentligt?