• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Sweetdreams
  • Startdatum Startdatum
S

Sweetdreams

Hej jag har en fråga ungeför hur mycket kännar man på att jobba med trav?

Sv: Löner!!!

ja pricis är på prao på ett trav stall nu och ahr en uppgift i skolan att ta redan på vad man kännar som skötare ( sorry om jag var lite otydlig)

nja jo iof men jag har redan bombat dom med frågor men någon som vet på ett unigefär

Det beror på hos vem man jobbar hos . Vissa följer "lagar och regler" vissa inte .Vissa går efter kunskap och ålder och betalar därefter. Vissa betalar samma lön till alla.
Jag skulle tjäna runt 17 800(innan skatt) om jag jobbade med travhästar.

För ett par år sedan var ingångslönen 15500 kronor ( innan skatt ), sedan bör övertid, OB och utselningsavgifter tillkomma om det är en seriös tränare. När jag slutade hade jag ca 19.500 kr i månaden ( före skatt ) med all övertid och utselning. Ingen blir rik av att jobba med hästar och det är oerhört mycket jobb som ligger bakom varje intjänad krona.

Ok, i en värld som är perfekt finns det övertidsersättning och tillägg för Obeväm arbetstid men tyvärr så är ju världen inte riktigt perfekt ännu...:)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
445
Senast: Pegasus63
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka