Lön vid kaninvakt?

NaTTa

Trådstartare
Jag ska vara kaninvakt hos en familj, sammanlagt blir det 3 veckor.
Jag går dit, tar in de vid behov, byter mat och vatten.

Vad tycker ni är rimlig lön för det? De fråga mig men jag vet inte alls.

Sv: Lön vid kaninvakt?

Nar jag hade min kanin borta hos en uppfodare en sommarmanad for ca 4-5 ar sedan betalade jag henne 500kr for hela manaden.

Beroende pa hur val du kanner de osv sa ar val iaf en femhundring rimligt, minst 100 per vecka tycker jag att du ska ha iaf. Mer om det ar bokigt att ta sig dit, dvs om du maste kora/ta bussen el dyl.

jag gav 100 spänn i veckan för att grannens 14åring skulle fylla på torrfoder och vatten åt mina två råttflockar. Inkl resa rörde det sig om kanske 10 min om dan.
minst 150 spänn i veckan skulle jag säga.

tycker nog oxå runt hundralppen veckan... kanske lite mer då du ändå inte bor granne.. :p
Fick nog omkring hundra i veckan när jag såg till min grannes marsvin i tre veckor.. och då handlade det väl om 10-20 min om dagen...

*kl*

Men gud så lite betalt!:o

Jag ger min 16-åriga djurvakt minst 100-150 kr om dagen!
Utan henne skulle jag ju inte kunna åka någonstans över huvud taget. För mig är det värt varenda krona.
Och jag har alltid med någon present till henne när jag kommer tillbaka. Hon får dessutom rida min häst så mycket hon vill. GRATIS!
(Och det är inte bara när vi är borta.;))

men hur mycket tid lägger hon på dina djur då?
jamenar, bor hin där eller är hos dem större delen av dagen så självklart skall det röra sig om en större summa!

men hur mycket tid lägger hon på dina djur då?
jamenar, bor hin där eller är hos dem större delen av dagen så självklart skall det röra sig om en större summa!

Med moppen tar det ca 10 min till oss och är alla djuren ute så tar det ca 45-60 min/dag.

Oavsett hur länge man är hos djuren, så har djurvakten ett ansvar för djuren och det tycker jag är värt mer än knappt 15kr/dag
(räknat på 100 kr/v)

mjo... kanske det...
men när jag själv fått betalt så så har det kännts helt ok.
Just med tanke på att inget jobba i stort sett utförts...
men för dig förstår jag att personen i fråga får bättre betalt.. :p

Tack för svaren, Jag kommer att få 1 000 kronor:D Alla nöjda och glada, får bli nya ridbyxor och hjälm:D

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 313
Senast: Masqueradee
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 226
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar