Lön för barnvakter?

Barbabelle

Trådstartare
Jag ska ev börja vara barnvakt till tre barn som är 6,8 och 9 år gamla. Alla killar.

Jag är 24 år gammal, har en del erfarenhet, kommer nog mest vara barnvakt på kvällar och helger.

Vad ska jag ta i timlön? Det är ca 2 mil dit och lika långt tillbaka hem igen.

Sv: Lön för barnvakter?

Jag har ingen aning vad man har för lön när man sitter barnvakt men det är väl bara att utgå från r e l normala löneförhållanden. Ska du eller föräldrarna betala arbetsgivaravgifterna? Eller ska du jobba svart?

En ganska normal lön för ett liknande arbete, om föräldrarna betalar arbetsgivaravgifterna är väl 90 kr /h. Då får du ut 70 kr/h efter skatt. Ska du istället stå för arbetsgivaravgifterna igenom en enskild firma får du nog ta 140 kr/h för att få ut 70 kr/h. Ska du istället jobba svart så är väl 80-90 kr/h rimligt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 488
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 813
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 372
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar