Lömsk ljumskvärk...

Lady_Morgaine

Trådstartare
För två veckor sedan fick jag vad jag trodde var träningsvärk i ljumsken, bara den ena... Det känns precis som träningsvärk, men nu sitter den i så fall fortfarande i? Mycket mystiskt! Har jag suttit still en längre stund, eller när jag ska gå up på morgonen så går jag som en cowboy :grin: ;)
Tänkte att det kanske var ett ljumskbråck?? Men det syns inget och gör inte ont om jag klämmer eller knådar, bara när jag rör mig...

Vad är detta? Långdragen träningsvärk..?? Samtidigt som denna mystiska värk fick jag ett "pip i örat" som höll i sig i 3 dagar, men efter 2 dygn med bomull i örat gick det över. Kan det här på något sätt ha med graviditeten att göra, eller är det bara mystisk värk rakt igenom?! Måste ju kolla med er andra...:idea:

Sv: Lömsk ljumskvärk...

Jag hade också så för ett antal veckor sen, var och handlade julklappar med mamma och funderade på vad jag hade gjort för att ha sån träningsvärk. Sa det till mamma och hon sa att hon hade haft likadant när hon var gravid.

Iallafall sitter "träningsvärken" fortfarande i och jag har även fått ont i framfogen. Så troligtvis kommer allt från fogen och går ner i ljumskarna. För mig är det värst på kvällen och natten och värst om jag gjort mycket på dagen.

Aha...! Ja, då verkar det ju vara någon liten "gravid-krämpa" i alla fall då:)
Undrar vad det är och vad det beror på..? Hoppas det inte sprider sig mer för din del och att det håller sig i ljumsken för min del ;) !

lindrig foglossning är inte så farligt- ont/besvärligt. jag hade lite känning under min första graviditet, men inte värre än som "lite träningsvärk". nr. 2 va något värre... nr 3 va riktigt jobbigt och benen "hakade" sig rejält :angel: satt i även ett tag efteråt...

min barnmorska sa att det är ganska normalt att få lite foglossning och att det kan bli jobbigare för varje ny graviditet men inte nödvändigtvis ;)

Mhm... ja, det låter ju som att det bergis stämmer(tyckte genast det gjorde ondare bara för att foglossning låter så läskigt och ont.. :rofl: ).

Jag borde nog bli sjukskriven, å ordinerad chokladpraliner :p:D

Ligamenten sitter väl där? Hade lite dragningar där när jag var i vecka 16-23 men sen släppte det.

foglossning behöver inte vara läskigt, men visst - det kan göra ont. PÅ vissa gör det mycket ont och på andra inte alls.

Själv fick jag nån märklig krampkänning i ljumskarna tidigare idag, som jag inte haft någon annan gång som gravid. Men det släppte efter en stund så det var nog ofarligt :D

jag hade ont på en fläck på livmodern för att bebis hade sparkat där så mkt.. kändes lite otäckt faktiskt

Men man har väl inga fogar i ljumskarna? De sitter ju i bak i bäckenet och ovanför muffen ;)
Är väl mer troligt att det är ligamenten som är lite "överbelastade".

fast det känns där ;) åtminstonde på mig, och min barnmorska kallade det foglossning. dessutom så är det vanligt att benen "hakar" när man går vid foglossning.

Jag tycker att det låter som något min kompis hade.
Kommer inte ihåg vad det kallades, men det är "upphängningen" av livmodern som blivit utsträckt.
Livmodern sitter ju fast där någonstans, så det kan mycket väl vara det.
Min kompis fick sina problem efter att hon ansträngt sig.Hon är mycket aktiv av sig. Barnmorskan sa till henne att hon skulle ta det lite lugnt ett tag, men det var inte farligt.

// Anna

Ligamenten är det som håller upp livmodern om jag inte missminner mig och har inte med foglossning att göra. Det kan gå över de förbereder sig de också för att bebis växer och tänjs väl lite. Som sagt för mig gick det över i vecka 23 vilket en foglossning knappast skulle göra?

Ligamenten är det som håller upp livmodern om jag inte missminner mig och har inte med foglossning att göra. Det kan gå över de förbereder sig de också för att bebis växer och tänjs väl lite. Som sagt för mig gick det över i vecka 23 vilket en foglossning knappast skulle göra?

Mina foglossningar har fortfarande inte gått över och Rasmus är 15 månader. Jag har haft ont i fogarna i snart 2 år!

Fogarna får man ont i för de mjukas upp och bäckenet åker isär och blir ostabilt.
Värk i jumskar och ner i benen beror väl på ligamenten som sträcks och sen att barnet kan trycka på nerverna ner i benen (ischias)

Fast enligt min barnmorska och även flera sidor jag läst på Internet skriver att värk från fogen vid blygbenet ofta går ner och känns även i ljumskarna.

Men i mitt fall tror jag att det är en kombination av lindrig foglossning och värk från ligamenten. Fast egentligen känns det inte som om det spelar så stor roll varit ifrån det onda kommer, ont gör det oavsett vart det kommer från.

Så började min foglossning. Jag trodde oxå att det var träningsvärk, från ridningen.

Efter några veckor spred sig värken lite uppåt, men det blev aldrig sådär jättejobbigt. Bara om jag jobbade på tok för mycket och slarvade med vilan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 421
Senast: Alexandra_W
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 473
Senast: escodobe
·
A
Gravid - 1år Skriver anonymt iom min fd anorexi. Jag börjar bli ganska panikslagen, läste på fotoforumet och såg att någon fått barn utan att ha...
Svar
4
· Visningar
1 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka