Lomo-kamera

hvala

Trådstartare
Funderar på att köpa en Lomo-kamera, tycker bilderna är så himla charmiga. Troligtvis en Diana+. Ni som har såna, är det svårt att få till bra bilder? Är det svårt att hitta film? Vad ska man tänka på när man köper film för att få bästa möjliga bilder? Jag såg att man kan köpa till en "Diana+ 35mm Back", innebär det att man kan använda "vanlig" film i sin kamera? Ska man köpa med blixt? Vilka andra tillbehör är roliga/bra/nödvändiga?

Förlåt för många frågor men min fotokunnige sambo är bortrest där telefon inte kan nå honom och jag åker till Wien i morgon och har sett i guideboken att de har en Lomo-butik/utställning där :D
 
Sv: Lomo-kamera

Har inte just en sådan men väl en annan kamera som tar samma film så kan svara på den biten: har aldrig haft några problem att få tag på film. Antingen genom att beställa eller genom att helt enkelt gå in i en fotobutik och köpa över disk.
 
Sv: Lomo-kamera

Om jag var du skulle jag köpa en Diana Mini istället. Det är en nyproducerad variant av Dianakameran, men med denna nya version använder man vanlig 35 mm:s film. I övrigt funkar den som den gamla versionen från 60-talet.
35 mm:s film är ju lättare att få tag i nuförtiden, och den är även mycket billigare + att det även är billigare att framkalla denna film.

Jag själv har denna kamera (köpte den från kaffebrus.com) och jag är väldigt nöjd. Det är ju såå mycket roligare att fota med film! Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 262
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 278
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 763
Senast: gern
·
IT & mobiler Jag ska köpa en ny kamera (som jag vill utvecklas med, d.v.s. fota lite allt möjligt. Macrobilder, rörelser, porträtt... allt!). Valet...
Svar
10
· Visningar
1 811
Senast: Stormogul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp