Loksele - Priset???

IvoryTower

Trådstartare
Fick nya b*le-katalogen idag och jag reagerade verkligen över priset på deras loksele. Bara (inkl moms, stl full) 2195:- !!! :confused:

Vad jag tänker på är att oavsett läderkvalité så ingår ju trots allt både huvudlag och tömmar och jag menar inte ens rena rama skräplädret är direkt gratis. Och sen är det ju alla beslagen, lokorna osv som kostar.

Blev lite konfunderad över de... :confused:

Nån som kan förklara hur de går ihop?

Obs. Jag är inte ute efter att köpa den alltså, då jag redan har en.

Sv: Loksele - Priset???

Ja, det kan man ju undra. Annars så ligger dom mellan 10-13.000kr.

Hur billig den än är skulle jag inte köpt den, läderputor!, inte ställbart dragläder, säkert jättetjocka tunga tömmar som glider, och ingen baksele. Den är inte svensktillverkad i vart fall, säkert pakistan eller indien.
Kanske till någon som kör in mycket och vill ha något att slita på mellan stock o sten på vilsna unghästar..

Skulle inte köpa en så billig loksele om jag inte kunde prova den
och känna. Finns en Börjes billiga i stallet och den är :eek: Gräslig stoppning, konstig storlek etc.

Jag funderade faktiskt på att köpa en till min häst i den prisklassen(cheetaks), att ha som inkörningssele och tömköra i samt dra lätta släpor med, till det fungerar ju inte giggselen jag annars använder.
Det var ju ingen jättekvalitet men den känndes helt ok...

Jag har aldrig titta så nära på lokselarna eftersom jag redan har för många hemma.
Men de ser ut att vara i hyfsad kvalitet och enligt mina erfarenheter är det man köper på B*ole i bättre kvalitet än det på B**jes.

Eftersom jag bara bor 4 mil ifrån så springer jag ju in där titt som tätt ;)

/M

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka