Lokala 130?

A

Aeternum

Sitter o pratar lite med en kille och jag är lite fundersam.
Min förra häst skulle jag debutera 120 regionalt med.
Men denna kille har tävlat 130 LOKALT, finns det såna? Han säger att de finns sådana i dalarna?
(Det var ett par år sen)
Isåfall måste jag nästan flytta dit och debutera där med nyhästen :D

Sv: Lokala 130?

Nej det finns inte lokal 130. Högsta klass som får förekomma på lokal tävling är 110.

Han måste väl ha menat lokalt i en helt annan bemärkelse, dvs i det lokala området han bor i! :D

//Alice

Vi har haft 120 på nivån blåbärshoppning en gång :banana:

Men på lokal får man bara ha 110.

Jag har ridit en lokal 120.. dock var det ett par år sedan nu, kanske är ändrat.

I TR (som ju finns tillgängligt på nätet) står som jag skrev ovan och jag minns inte hur länge det har varit så men det känns rätt oväsentligt eftersom frågan var huruvida 130 förekommer på lokal tävling och det aldrig varit så.

Man får väl ha högre än 110 på lokal tävling, men då är det en "inofficiell" klass, mer som träning. Väldigt sällsynt, men har för mig att jag sett en propp för lokal "LA" iaf för ponny ngn gång och jag har hoppat LA-höjd i omhoppningen på lokala LB:er.

*luddigt, hoppas ni fattar :p*

Jamen omhoppningarna får ju vara 10cm högre än själva klassen. Men det får inte förekomma en klass över LB/110cm. Alltså kan det hända att man får hoppa ett hinder på 120 om man kommer till fas 2/omhoppning i en 110. :laugh:

Jamen omhoppningarna får ju vara 10cm högre än själva klassen. Men det får inte förekomma en klass över LB/110cm. Alltså kan det hända att man får hoppa ett hinder på 120 om man kommer till fas 2/omhoppning i en 110. :laugh:

Vid bedömning två faser så får INTE hinderna vara högre i andra fasen, utan samma höjd gäller i båda faserna.
Fas 2 är ingen omhoppning även om det "kallas" så i folkmun.

Endast i bedömningen A:1a alltså när omhoppningen är efter hela grundomgången så får hinderna höjas 10 cm.

Då gjorde någon fel på en tävling jag var på. Ett räcke som bara var med i fas 2 i en 110 var högre, låg mellan 115 och 120 enligt markeringarna på hinderstöden... Men de kanske var felaktiga. Aja, då vet jag iaf hur det får och inte får vara nu då :)

Förr fick det ju vara så, dvs i gamla A:1c & A:1d var hindrena ofta 5-10 högre om dom bara var med i omhoppningen.. många banbyggare lever kvar i gamla vanor, ouppdaterade.... så ibland får man ryta till som ryttare.

Tävlat 115 på lokal, men högre har jag aldrig varit med om. :)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar