Lokal Travartävling ?

I

Idrus

Hur är reglerna för lokala travar hopp tävlingar ? Måste man hoppa minst 90cm ? :bump:

MVH Ida

Sv: Lokal Travartävling ?

nää...

dom jag har vart på är det 60cm, 70cm och 80cm..

Lite tråkigt faktiskt, tycker åtminstone 70cm 80cm och 1m eller något då har de som vill chansen att hoppa lite högre om man vill!

Planerat att vara med på någon?? :)

den funderar jag på om jag ska dra min travarhäst till med...hade vart coolt att hoppa mot andra travare:D för det gäller väl klbs travare med?
*sry nu lånade jag din tråd lite hoppas det inte gör någe:o *

Ja såklart ! Det står ju inte "Varmblods travare"
Men jag e ju så.. ny i sånt här, speedan med :p

Tiller - Är det många travare som har dålig galopp å sånt ? å inte värsta dressyr hästerna ? :crazy: ;)

Ja såklart ! Det står ju inte "Varmblods travare"
Men jag e ju så.. ny i sånt här, speedan med :p

Tiller - Är det många travare som har dålig galopp å sånt ? å inte värsta dressyr hästerna ? :crazy: ;)

Vilken menar du??
Är ju en i storbyn 26/7 och en i Svärdsjö men det är ju 25/8?

Nej det är en väldigt blandad skara, så du skäms absolut inte om inte hästen orkar galoppera!!

Alltid kul å se nya ekipage!:banana:

Hon kan galoppera å så, men har ingen super bra galopp + att hon kan inte vänster än :crazy: Ska till svärdsjö, storbyn e ju halvvägs till stockholm från mej ;) :crazy:

Sak du till den i svärdsjö ?

den i svärdsjö planerar jag att åka till också:D....fast vi får se;)...men
vart sjutton ligger storbyn?? har aldrig riktigt fått det klart för mig...

Det man officiellt menar med lokaltävling är en tävling anordnad av en klubb medlem i ridsportförbundet och öppen för alla med (minst) lokallicens, grönt kort osv. Reglerna för en lokaltävling står i TR och lägsta klassen är 90cm (högsta 110cm).

De tävlingar som anordnas för endast travare brukar vara i form av klubb eller inbjudningstävlingar och då är det den arrrangerande klubben som bestämmer regler förutom sånt som är rena säkerhetsfrågor. Det kan alltså var vilka höjder som helst (man börjar vanligen lägre än 90cm) och vilken utrustning som krävs är också upp till arrangören.

Vill också påpeka att diskussioner om vem som ska på vilken tävling hör hemma på gnägg så undvik det här så slipper jag rensa eller stänga tråden.

okej ;)
Oj, förlåt ! Visste inte riktigt vilken tråd denna hörde till.

Hon kan galoppera å så, men har ingen super bra galopp + att hon kan inte vänster än :crazy: Ska till svärdsjö, storbyn e ju halvvägs till stockholm från mej ;) :crazy:

Sak du till den i svärdsjö ?

Tänk att jag har haft samma problem med min ridtravare. Han har Jättesvårt för vänster galopp! Det släpper visserligen när han är i riktigt god kondition.. (Men å andra sidan galopperar jag honom inte alls om han inte är i riktigt god kondition) :angel:

Tänk att jag har haft samma problem med min ridtravare. Han har Jättesvårt för vänster galopp! Det släpper visserligen när han är i riktigt god kondition.. (Men å andra sidan galopperar jag honom inte alls om han inte är i riktigt god kondition) :angel:

Vi hade också jätteproblem med chebbans vänster galopp, men så tog vi honom till en napprapat och han sa att chebbis nästan hade vart helt låst i bäckenet så han har ju inte kunnat släppa fram vänster galopp :( Nu börjar de gå åt rätt väg, och vi får upp alla muskler!
Ett tips! kolla upp hur dom har det i rygg o bäcken. de är värt de. lovar

Lycka till med era travisar!

men det e ju samma sak som det va med speedans högra i början, hon kunde ju inte den.. sen så tränar jag ju inte varje dag heller. Men ibland brukar hon ta vänster galopp sj :p fast den e ju vingligare, som höger va ibörjan..

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
439
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2