Z
Zab
Hej, tänkte höra mig lite för.. vi ska snart börja köra Dacke hade vi tänkt. Han är nsv (bruks alltså) väldigt lugn och har blivit körd framför det mesta, trafiksäker etc, så jag tror det går bra även om varken pappa eller jag är jätteduktiga (pappa körde betor när han var liten och jag har fått nån klen körkurs på gymnasiet, och har kört lite shettis).
Men jag tänker på sele.. efter att ha läst runt lite här har jag fattat det som att många kombinerar en loka med någon annan sele? (eftersom bröstan annars inte sitter så bra på kallblod?)
Vilka seltyper sätter ni ihop och lite hur?
Vad är det viktigaste att tänka på med selen? Jag har läst lite och fått klart för mig att man ska se till så det finns draglinor och svängel (på vagnen då..), vilket tydligen ibland fattas, och baksele.. Men mer? Något om däckeln läste jag med, vad skulle man vara noga med på den?
Om man sätter ihop en loka och nån annan sele, hur gör man?
Låter väl dumt, men kan man ha rockard till nordis?
Och en sak till.. vi har en gammal loksele m. loka här hemma (fast det fattas nog delar...) Hur ser man om lokan passar, hur ska den sitta?
heh, många frågor, men ni klurar säkert ut att svara
Men jag tänker på sele.. efter att ha läst runt lite här har jag fattat det som att många kombinerar en loka med någon annan sele? (eftersom bröstan annars inte sitter så bra på kallblod?)
Vilka seltyper sätter ni ihop och lite hur?
Vad är det viktigaste att tänka på med selen? Jag har läst lite och fått klart för mig att man ska se till så det finns draglinor och svängel (på vagnen då..), vilket tydligen ibland fattas, och baksele.. Men mer? Något om däckeln läste jag med, vad skulle man vara noga med på den?
Om man sätter ihop en loka och nån annan sele, hur gör man?
Låter väl dumt, men kan man ha rockard till nordis?
Och en sak till.. vi har en gammal loksele m. loka här hemma (fast det fattas nog delar...) Hur ser man om lokan passar, hur ska den sitta?
heh, många frågor, men ni klurar säkert ut att svara