Loka glasflaska, ej vit utan grön. Spara den?

Sv: Loka glasflaska, ej vit utan grön. Spara den?

Jag jobbar på bryggeri och det är den mänskliga faktorn som är boven i dramat. Glaset som kommer in i back sorteras flera gånger på väg genom fabriken, men ibland slinker de felfärgade igenom i alla fall. Då får man vara lite snabb på bandet och plocka dem i farten. I enstaka fall kommer de så långt som ned i backarna.
Det är samma sak med kapsylerna, det brukar vara ett fåtal som hänger kvar till sorten efter som man också får ta i farten. Håller med om att det blir lite personliga och roliga flaskor :)

Sv: Loka glasflaska, ej vit utan grön. Spara den?

Visst blir flaskan lite personlig å lite kul. Därför känner jag att jag vill spara den...

Inte bara "omogen", utan hur ofta ser man en flaska Loka, som grön flaska?

Jag tänker spara den, inte för att se den "mogna" utan för att den är lite kul...

Liknande trådar

Övr. Djur En äldre släkting till familjen har en kakadua, som är nånstans mellan 40-50 år. (jag är osäker, men eventuellt är den vildfångad som...
Svar
15
· Visningar
2 227
Senast: pillerill
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama