Loka glasflaska, ej vit utan grön. Spara den?

Dana

Trådstartare
Gick igenom drickbackarna på jobbet idag och fick se en Loka Naturell glasflaska som var grön, ej vit, glaset alltså. (som ölen i färgen, glaset)

Måste ju vara ovanligt, blivit något fel i tillverkningen. Hmm, ska man spara den tror ni? Har ni varit med om det förut?

Ställde upp den i vitrinskåpet, så alla kan se den....

Sv: Loka glasflaska, ej vit utan grön. Spara den?

Det är väll i ungefär samma klass som när jag köpte ett paket mjölk med yoghurt i. Mänskliga faktorn.

Haha! Vilken förvåning det måste blivit :-D

En gnutta ;). För att inte tala om de i affären när jag gick tillbaka, de var helt övertygad om att det var jag som hade hällt i yoghurten, tills de kontaktade leverantören...

Jag har en vichyvattenflaska(Carlsberg, ni vet den där ljusblå etiketten) med en jättegul 'pripps vichy'-kapsyl. Jobbar i restaurang och vi beställer ju rätt många backar, men det var bara denna enda flaska som hade fel kork. Lite nördigt kul sådär tyckte jag :p
Den står hemma i mitt skåp nu med bäst före som gick ut 2005 :D

För att skoja? Jag vet inte, men dom tyckte det var så orimligt. De var inte alls otrevliga utan vi skrattade gott åt det hela!

Men varför skulle du gjort det?

Men för att få en gratis mjölk såklart! Man dricker upp mjölken, häller i yoghurt och går tillbaka till butiken för att få en ny liter mjölk.

Brukar inte du göra så?:cautious:...

Tyckte det såg lite "kul" ut.

"Är det Lokavatten i eller öl?"

Gick igenom drickbackarna på jobbet idag och fick se en Loka Naturell glasflaska som var grön, ej vit, glaset alltså. (som ölen i färgen, glaset)

Måste ju vara ovanligt, blivit något fel i tillverkningen. Hmm, ska man spara den tror ni? Har ni varit med om det förut?

Ställde upp den i vitrinskåpet, så alla kan se den....

Det är en omogen flaska! Kontakta leverantören och säg att alla flaskor inte hann mogna på vägen genom distrubutionen!

Är det en omogen flaska, vill jag ju absolut spara den...För att se när den börjar mogna och hur lång tid det tar...

Haha, nä.
Men jag kanske ska börja. Känna lite oekonomiskt eftersom yoghurten är dyrare...

men du kanske får en extra på köpet då kanske det nästan blir lönsamt ;)

Ja, det har jag, åt båda hållen. Det är väl någon som kommit fel i sorteringen helt enkelt, jag har sett Ramlösa i grön flaska och lättöl i genomskinlig när jag jobbade i butik.

Liknande trådar

Övr. Djur En äldre släkting till familjen har en kakadua, som är nånstans mellan 40-50 år. (jag är osäker, men eventuellt är den vildfångad som...
Svar
15
· Visningar
2 227
Senast: pillerill
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur