löjliga jag!

ASKAPLASKA

Trådstartare
För ungefär fyra år sen försvann min älskade Snibben. Hon bara inte kom hem något mer och jag förstod från första stund att något hänt henne. Ett par dagar senare hittade vi henne, död. Förmodligen tagen av ett annat djur, det var bara rester av henne.
Min älskade superkatt!

Det tog drygt ett år innan vi orkade skaffa en ny katt, vår bästis var ju borta och ingen kunde ersätta henne!

Nu har vi iallafall en liten "Randbralla" (döpt efter sina randiga ben).
Tyvärr kan jag inte riktigt njuta fullt ut av kattlivet för jag blir fullkomligt livrädd så fort Brallan inte sitter utanför dörren när jag förväntar mig det!
I natt var jag tex ute kl 4 och letade som en jäkla tonårsmamma! Jag kan knappt sova om katten inte följer sina rutiner och kommer hem när han ska! Alla minnen från när Snibben försvann kommer tillbaka.

Nån annan som är lika löjlig som jag?:crazy:

Sv: löjliga jag!

:devil: Min Tigger vägrade komma in i går kväll som han brukar..så här var det en till som var ute i natt och lockade...dum katt att bryta mot sina rutiner utan att tala om det för matte först. Han vägrade så klart komma men i morse släppte sambon in honom...
Klart man blir orolig...

Min stallkisse Mulle är borta sen ca 3 veckor tillbaka och jag är ledsen och orolig varje dag....

I natt var jag tex ute kl 4 och letade som en jäkla tonårsmamma! Jag kan knappt sova om katten inte följer sina rutiner och kommer hem när han ska! Alla minnen från när Snibben försvann kommer tillbaka.

Nån annan som är lika löjlig som jag?:crazy:

Löjlig? Det är väl ett fullt normalt beteende? Sussie var inte i sängen när jag somnade i går kväll så jag vaknade mitt i natten, sparkade stackars Sussie i huvudet, reste mig hysteriskt upp innan jag såg att hon låg på sin plats. Pust!!

Sån är jag jämt!:D

I natt var Tigger inne...så skönt att ha alla familjemedlemmar på sin plats ;) men han vill gärna ut precis när vi ska gå och sova..men i går var jag taskig och släppte inte ut honom.

O ja... Är riktigt mammig mot mina katter :crazy:
Har tre kattungar och deras mamma. Kattmamman är som en hund, kommer då man ropar och följer med då man går på promenad. Ungarna är 10v och alla olika, men kommer dock då man ropar på dem :)

Minns en natt då ungarna "försvann". Var ute och letade och letade, men hittade dem inte.... Till slut tog jag kattmamman med mig ut på morgonen och vi hittade odjuren under grannens altan, hungriga men oskadda :laugh:
Nu får de bara vara ute en åt gången med kattmamman och hon håller dem kvar på gården :laugh:

Du kommer väl ihåg hur hysterisk jag var med Månsan när hon var borta! Letade dag som natt i två månader innan jag gav upp letandet.

Jag har också fått en katt dödad, han blev överkörd. Det är nu 14 år sen och jag är supernojig att nåt ska hända mina katter. Om de inte kommer hem på kvällen så går jag upp på natten och ropar och eventuellt går ut och letar....

Ganska snart efter att min katt blev påkörd så skaffade jag Måns. Det betyder alltså att jag har varit supernojig i 14 år och det går inte över:(:rofl: Tänk om jag vetat för 14 år sen att Måns skulle bli så här gammal, det hade besparat mig mycket oro.

Månsan och Ferguson är inga ungdomar de heller, de är 12 år!

Tråkigt med din förra kisse.. :crazy:

Jag sitter här nu och oroar mig över min lille Tarzan som jag inte sett sen igår.
Han är av den kalibern att den får man nästan putta ut för att han ska lämna huset.:D
..och nu har han inte visat sig sen igår kväll.
Får väl se när han dyker in. Snart hoppas jag..:(

Så visst finns det fler som är som du.

Jag är likadan, katterna ska helst vara inne på natten och de bör visa sig några gånger varje dag (dagtid) så håller jag mig lugn... Men nu på sommaren är det inte alltid så att de vill komma in på natten, då är jag lite hysterisk och nervös, men samtidigt kan jag ju inte tyvärr göra så mycket ifall de vägrar komma in.. Men jag tycker inte om det...!

Jag är minst lika löjlig, så löjlig så jag inte låter mina katter ströva fritt, ska dom vara ute får dom vara på balkongen eller i rastgården. Om du är orolig för din katt är det ganska enkelt att bygga en rastgård som är rovdjurssäker så slipper du oroa dig.

Jag tycker också att det låter som helt normalt kattägarbeteende. Mina kissar kommer hem så fort jag öppnar dörren och ropar. Skulle de inte komma hem så skulle jag leta och leta och leta och leta. Förstår att du är orolig när din "bralla" inte kommer hem ASKAPLASKA.

Mina är inne varje natt och inte ute mer än några timmar i sträck (fd. innekatter).

Mina är alla stallkatter eller föredetta stallkatter så dom är vana att vara ute. Dessutom är mitt hus för litet för att alla katterna ska flytta in. Då får jag flytta ut i stallet!:angel:

Hans var förresten inne, han hade stannat på nedervåningen!:)

Enda lösningen på dilemmat = ångesten är att ha innekatt...

Det är förstås lätt att säga när man i förväg skaffar katt som man VET trivs inne, t.ex. en raskatt.

Men har man en husis som från början varit van att få vara ute är det förstås svårare.

Jag är också hemskt nojig. Min katt är "försvunnen" just nu. Hon har varit hemmifrån sen klockan åtta imorse. Det låter väl inte mycket för en katt men för en katt som aldrig är borta mer än några timmar oavsett väder och för det mesta håller sig på tomten så är det nervöst. Till det hör att vi såg en rävunge häromdan och där smårävar finns där finns vuxna...

Jag försöker intala mig att katten är fullständigt livsfarlig (faktiskt) och att det vore mest synd om räven ifall de träffas men det hjälper inte. Oroar mig ändå. Häromnatten hade jag till och med en dröm om att hon blivit påkörd :eek: Då blir man lite extra nervös när hon plötsligen försvinner.

Jag och mamma har varit ute och letat och skramlat med matburken praktiskt taget hela dagen. Ingen katt.

Ush:cry:

Mina katter är innekatter. Men vi har flyttat ut på landet och håller på att vänja katterna vid att vara ute. Dom har bara varit ute ngn tim då och då tidigare. I går smet min ena katt ut runt 10 på kvällen. Jag va upp jätte länge och leta. Kunde inte sova ngt på hela natten. Gick upp kl 6 på morgonen och leta efter henne. va tvungen att åka till jobbet kl 9. Så nu sitter jag på jobbet och oroar mig för att min katt aldrig kommer hem igen... :cry:

Då tycker jag din chef borde låta dig gå hem och ropa på din katt. Skulle inte tro att du är speciellt effektiv. :angel:

Men din katt sitter säkert och väntar på dig när du kommer hem. Såna här sköna kvällar tycker katterna ofta att det är skönt att strosa runt och katta sig. Håller tummarna för att katten är där när du kommer!;)

jag har vart ute nattetid och letat efter katterna ja. Om de inte setts till på ett tag och inte ligger inne då jag vaknar till så.. Men väl ute i skogen börjar jag fundera på hur stor chansen är att jag kommer gå just där katten är.. ibland följer dock den andra katten med, och undrar var det är för spännande äventyr vi är ute på i gryningen..
så du är inte ensam :angel:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 511
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 491
Senast: Urigurien
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 309
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar