Locksley II

Fenestra

Trådstartare
Jag skulle hemskt gärna vilja få mer information om denna hingsten.
Vad jag vet så är han efter Londonderry-Weltmeyer samt segrade som fyraåring i bundeschampionatet år ?
Men jag vill veta mer om testresultat och poäng samt tävlingsresultat i övrigt..
Vad tycker ni själva om honom?
Ser också gärna bilder!

Sv: Locksley II

Det är ju en celle hingst så ta en titt in där så får du svar på alla frågor + bild´:idea:

Jahaaa... men det borde jag ju ha sett:angel:
ska genast skutta in och ta en titt.. tack!

Locksley såldes på auktionen i Verden, starx efter segern i 4-åringarnas dressyrchampionat, för auktionens högsta belopp, ett antal miljoner, kommer inte ihåg hur många. Köparen var en fransman. Celle ville ha Locksley II kvar i tyskland en tid varför man hyrde honom på 5 år. Därför kom han inte tävlas något efter 4-årsbravaden. Han hade en 10 på traven, 9 eller 9,5 på galoppen och ett högt gångartsindex, runt 135, medan hoppindexet var svagt.
Hyrestiden har nu löpt ut så han verkar nu i frankrike. Slottsherrens fru rider honom men jag vet inte på vilken nivå.
Han har två helbröder, godkända hingstar. Lockley I finns nu i England, och Lockley III (fantastisk namnfantasi) godkändes förra året.

Har en avkomma, en stilig 3-åring med Rubingnon som morfar.

Inte brist på namnfantasi utan Hannoveranerförbundets regler - alla föl döps på faderns bokstav och helbröder som blir godkända hingstar ska ha samma namn. T ex Locksley, I, II, III och Embassy I, II , III. Och absolut inga stuterinamn! Har sett fina föl f ö .

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 476
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 841
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 248
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 648
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka