Locka på annans hund?

Sv: Locka på annans hund?

jag skulle också bli riktigt iriterad men har inte råkat ut för det själv.ett par ggr har dock barn visslat och dummat sig mot mina hundar men även om det är irriterande så kan man ju iallafall ge dem det försvaret att de just är barn och inte förstår bättre.

Usch, vad jag blir illa till mods av sådana människor! Tänk vilken panik om hon hade gått fram till honom, och han gjort som killen gjorde mot din kompis, bara tagit henne och stuckit :eek:!

Det finns ju all världens idioter som bara går fram och snor hundar. Din har ju lite storlek, så man skulle väl kanske få kämpa lite med att få med henne (även om hon inte hade varit så duktig som hon var :love:, stannade med mamma och struntade i den konstige killen). Mina små (cavalierer och en dvärgschnauzer) skulle man ju bara kunna lyfta upp och springa iväg med :crazy:!

Men skönt som sagt att hon var så duktig och stannade kvar! Och pest och pina åt idioter av de sorter som pratats om här i tråden, (de som lockar på andras hundar, de som slänger sig över andras hundar, de som släpper på sina aggressiva hundar på andras osv.) :mad:!

Riktigt så "allvarligt" har inte jag varit med om men det är OFTA folk (unga invandrarkillar) ska göra ljud ifrån sig för att hunden ska kolla upp på dom.
Jag vet ej varför men jag tror det är av skräckblandad förtjusning då jag och min sambo har eng. staff.

Sen alla små skitungar som ska börja skälla som en hund... ibland vill jag ha en hund som skrämmer skiten ur dom, samtidigt som jag råkar tappa kopplet...

Jag har inte råkat ut för det där tack och lov och skulle ha blivit vansinnig om ngn okänd människa hade försökt det där.

Dem har ju ingen aning om hunden är sjuk eller aggressiv ju.

Hände mig också förra veckan :( man blir så matt

Jag håller på att koppelträna min vovva, det avr precis i början efter en tråkig dag på jobbet, så vi hade det kämpigt ändå. När en kille +-25 börjar vissla på henne.

Självklart tittar hon åt det hållet, men hon vill inte gå dit. Så han börjar ropa på henne och säger "hon vill komma till mig"

ÖH VA? nä för då hade hon väl försökt ?!

Var min tanke sen gick vi in under en bro så de löste sig självt..men ja de är bra träning..men de är alltid kul att kunna det man tränar först :crazy:

:eek:

Det finns inte i min värld att man gör så. Skulle bli rosenrasande om någon började kalla på min hund utan tillåtelse. :devil::mad:

Vi råkar ut för folk som ska klappa i stort sett varje dag.

De värsta är de som har fått lov att hälsa en gång och som nu tror att det gäller varje gång vi ses...pang på bara, inte ens ögonkontakt med oss ägare först.

"Öhum, vi kanske GÖR något med vår hund, även om inte du ser det?" har man lust att säga då.

Men vår valp motarbetar :p oss och blir överlycklig när folk vill klappa...;)

Men så måste jag få berätta om de två unga killarna som vi möter ibland. Artigt som sjutton frågar de VARJE GÅNG om de får klappa, ställer bra frågor och är lugna och tålmodiga med valpen, som vi först sätter en stund så han får tid att vänja sig att något händer och tid att lugna ner sig innan alla händer börjar ta i honom.

/Syrsa

Var min tanke sen gick vi in under en bro så de löste sig självt..men ja de är bra träning..men de är alltid kul att kunna det man tränar först :crazy:

Precis. Självklart ska man träna hunden att klara alla upptänkliga situationer, men ibland är det just det man gör. Om jag tränar kontakt och vill att hon ska ignorera andra, så försvåras det utom min kontroll när andra jamar, kastar bollar PÅ henne, visslar, piper, ligger på marken osv.

:devil:Usch, vad sådant är irriterande! Var ute med min hund förra veckan och satt på en parkbänk i centrum. Hon är rätt så känslig för störningar, så vi satt där för att träna på att inte bry sig om allt runt om. Hon satte sig lugnt efter ett tag och sökte kontakt med mig ibland. Då kommer det en sån där gubbe förbi och glor på henne och gör ljud, och när hon ställer sig upp och viftar på svansen så skrattar han. Vad är det för fel på dem?

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 537
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 359
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
5 000
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 041
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka