Ljusare bilder?

MsSleepalot

Trådstartare
Bilder som visas på min dator blir jättemörka. Har på det ljusaste som man kan ändra på skärmen, men ändå blir dom mörka.
Kan man ändra på nått annat vis så det blir ljusare?
 
Sv: Ljusare bilder?

Menar du alltså att bilder som ser bra ut på andra datorer blir för mörka på din dator, så att det inte är själva bilderna som är för mörka?

Jag tror inte att det finns något i Windows (jag antar att det är Windows du kör) som man kan ändra för att få ljusare bilder. Möjligtvis kan det finnas några inställningar för grafikkortet, men jag gissar att det är i skärmen problemet ligger.

Är du säker på att du provat alla inställningar på skärmen? Både kontrast och ljusstyrka? Och inga andra specialfunktioner aktiverade? (Bärbara datorer kan till exempel gå ner i ljusstyrka för att spara batteri.)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
470
Senast: tott
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
22 401
Senast: hundtant
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 142
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp