Ljusa ridbyxor

lilstar

Trådstartare
Ljusa ridbyxor ska man ju ha på tävling, men får man ha t ex vita ridbyxor med svart skoning? Det skulle ju vara lite smart med tanke på att de alltid blir skitiga där bak.

Sv: Ljusa ridbyxor

Ja det få du. Man får ha vilken eller vilka färger man vill på byxor och kavaj :)

Du får ha vilken färg du vill, de kan lika gärna vara helt svarta.

Jag tävlar i just vita med svart skoning, mycket praktiskt, men nästa gång blir det grå skoning.

Mja står det inte ljusa ensfärgade ridbyxor i TR?
Dom kan ha ändrat sen jag läste ifs.
/T

Kollade TR nu. Det står bara kort o gott ridbyxor. Inget om hur de ska se ut.

Senast ändrad:

Så de har alltså ändrat så du kan tävla i lila ridbyxor om du vill? Men vi håller oss till vitt och svart/grått/grönt. ^^

Jag tycker då att det i alla fall är snyggare med vita ridbyxor på tävling :)
Ser mer stiligt ut (enligt min åsikt) och det känns nästan lite speciellt :p

*kl*

Jag tog grönt kort 2000 och då stod det inget specifikt om färg i TR och har inte gjort sen dess. Jag undrar hur länge sen det egentligen är som det stod något eftersom folk fortfarande tror att dte är vita/ljusa ridbyxor som gäller, de flesta verkar ju vara så säkra att de inte ens läser vad det står?

Den dagen min gråa häst är vit blir det ljusblåa ridbyxor mörkblå kavaj och ljusblått schabrak.

Ännsålänge kör vi med vitt och svart som alla andra.

Har inte TR tillgängligt, gäller detta oavsett nivå? Men kavaj och ridstövlar måste man väl ändå ha fortfarande?

du har TR lika tillgängligt som bukefalos. Då TR finns på ridsports hemsida.
DU bör kanske läsa igenom det så att du är uppdaterad på vad en ryttare ska ha på sig på dressyrtävling.

Tack för tipset, visste inte att TR fanns på nätet.

Tävlar inte själv, men är ofta funtktionär och därför intresserad:laugh:.

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 208
Senast: ameo
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 309
Senast: MML
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 574
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30