Ljusa mular i solen!

M

__Mollan__

Vad använder ni för att skydda de ljusa mularna i solen?
Funkar typ mild solkräm med hög solskyddsfaktor?:crazy::smirk:

//Mollan

Sv: Ljusa mular i solen!

Jag köper på Apoteket den solskyddskräm som är för barn. Solskyddsfaktor "tvärstopp" och sitter kvar vid regn.

vi använder nivea children`s spray. funkar bra :D

Helosan sol fungerar jätte bra. Den skyddar jätte bra. tycker jag =)

Tack för alla tips! :bow:
Ska ut och smörja direkt;)
//MOllan

solhelosan (aldrig provat) är det vissa i stallet som har.

själv kör jag med ACO:s solstift (faktor 20) och den funkar super! ingen smörja utan bara stryka på! :)

Senast ändrad:

använder vanlig sololja för barn :)

Smörj inte på ute i solen när solen skiner, det steks ju mera då, råkade göra så på min gammelfarbror förut, när jag inte förstod bättre! :eek:

eftersom Helosan sol inte sitter kvar längre än 2 sekunder på min herre (ändå är det det som får sitta kvar längst:crazy:) och han bränner sig hur ofta man än är där och kletar å joxar...
.. Så provade jag häromåret apotekets kylbalsam (För dem som undrar: JA i förebyggande syfte.. jag låter alltså INTE hästen bränna sig för att jag ska kunna kleta på detta;))
Det visade sig fungera klockrent.. för det "torkar in" på ett hlt annat sätt än vanliga lotions
Visst det ser förd*ligt ut eftersom det är hudrosa:o men det fungerar
Nu förra året hittade jag även en flughuva som hade en lite annorlunda skurning än vad dessa vanliga typ Globus har (min fick skav av sin gamla)... och den låg i bra prisklass... sjukt ful, babyblå med öron och näslapp:eek:hade tänkt att klippa bort näsdelen för att slippa skämmas över hur han såg ut:pmen det visade sig att den där vedervärdiga flärpen faktiskt är helt outstanding som solskydd
:o
DSC00030.jpg
:o

Var fick du tag på den där? Min polle har oxå väldigt ljus mule och jag har en känsla av att salvor oså inte skulle sitta kvar speciellt länge på henne. Fast skulle iofs föredragit utan öron... men kanske värd att testa iafa.

Var fick du tag på den där? Min polle har oxå väldigt ljus mule och jag har en känsla av att salvor oså inte skulle sitta kvar speciellt länge på henne. Fast skulle iofs föredragit utan öron... men kanske värd att testa iafa.

på tre hästar, fast dom hade den inte inne.. kan hojta till om dom får in (för visst va du från gbg?)dom skulle ringa stallkompisen som också är på jakt
jag har faktiskt klippt av öronen på min... eller, det måste jag oftast göra för han får antingen skav eller så har han sönder dom och den funkar precis lika bra:bow: förra året hade vi ju jätteproblem med att hålla ögonen i chack också¨.. hans tredje ögonlock ligger synlig så det är ju lite känsligare men iår när jag bara använt denna är det fint och vitt

Jag använder apotekets solskyddsfaktor 40 för barn, med spray.
Den är inte alls lika kladdig som helosan & funkar bra.

Hej.

Ingeting fungerar på min valack, har provat alla möjliag solkrämer.

Det enda som funkar för är att täcka mulen. Jag har gjort ett mulskydd i tunt läder, ska försöka fota det.

Han får ha det alla soliga dagar och hittills i år har vi sluppit brännblåsorna på mulen och det röda, irriterade.

På min häst använder vi Helosan sol. Fast det är INTE uppskattat när man sätter på det för att inte tala om etferåt. :p Då får man itne röra hennes mule.

Jag använder Helosan Sol på min häst. Fungerar jättebra. Testade "vanliga" sorter innan jag fick tips om Helosan, men dom tålde hon inte. Se till att smörja in det ordentligt och inte bara lägga på, så funkar det. Har en förmåga att bli avskavt i gräset...

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu har jag googlat som en idiot och lyckas inte hitta vad jag söker. :mad: Jag ska åka utomlands nu mot hösten och det är framförallt...
Svar
16
· Visningar
1 498
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag har lyckats bränna mig omedvetet i solen (ej solat medvetet alltså) och funderar nu på hur jag bäst skyddar mig. Jag har använt...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Jag har en liten fråga. Den kan verka vara dum, men jag har aldrig haft en häst med vita tecken förut... Hästen i fråga har en...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: smedsussie
·
Hundhälsa Min hund har kliat av rättså mycket hår på ena örat så det syns ca 5x3cm hud på öronlappen. Och innan har det varit ljus hud men idag...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka