Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket kap!Jag reagerade mest bara för att jag tycker att Spanien är ett underbart matland, och extremt roligt att handla & laga mat i. Även vanliga butiker har ofta ett utmärkt sortiment. Men Bregott har de oftast inte.
I vissa butiker, om det är något slags turisthotell i närheten, kan de ha importerad Bregott för den som är Bregottknarkare. Fast man får betala ungefär lika mycket som för en karta med amfetamintabletter.
Och ha systerbutiken i Stockholm med spanska lyxvaror.Du kanske ska starta din egen svenska butik i Madrid med alla bra matvaror från Sverige![]()
En av mina släkt i släktensläktingarDu kanske ska starta din egen svenska butik i Madrid med alla bra matvaror från Sverige![]()
Det är då man skaffar sig en "varmkall" täljsten (eller en baksten, om man vill ha en större), förvarar den i frysen och ställer den på bordet när man har kylvaror framme... Det är våra bästa kompisar på sommaren!Du måste mena Bregott med havssalt? Den är sjuuuukt god! Blir tyvärr rinnande väldigt snabbt i värme så i spanien så får man bre mackan inne i kylskåpet tror jag!
@ameo, min baksten är en helgedom! Den får under inga omständigheter spricka!Näver att den kommer i närheten av en frys, den ska leva länge och väl!
Det finns inte på Ikea här i Madrid i alla fall.Min spanska släkt köper Bregott havssalt på IKEA.
Jag bor i Madrid och här i närheten har jag inte stött på något ställe som säljer Bregott. Att Spanien är ett underbart matland håller jag med om, men smör är ju ingen stor grej här (inte frukostar heller generellt) och det är just bara bregotten jag saknar, ingenting annat.Jag reagerade mest bara för att jag tycker att Spanien är ett underbart matland, och extremt roligt att handla & laga mat i. Även vanliga butiker har ofta ett utmärkt sortiment. Men Bregott har de oftast inte.
I vissa butiker, om det är något slags turisthotell i närheten, kan de ha importerad Bregott för den som är Bregottknarkare. Fast man får betala ungefär lika mycket som för en karta med amfetamintabletter.
Se bara till att den är torr innan den läggs i frysen, så spricker den inte.@ameo, min baksten är en helgedom! Den får under inga omständigheter spricka!Näver att den kommer i närheten av en frys, den ska leva länge och väl!
Haha eller hurDu kanske ska starta din egen svenska butik i Madrid med alla bra matvaror från Sverige![]()
Det sorgliga i den kråksånge, för att gå lite off topic, är att det inte bryts någon täljsten i Handöl längre./geologen, som faktiskt för tillfället inte är så fasligt långt ifrån Handöl.
Och systerföretaget i Norge bolagsplundrade Handöl veckan innan konkursen blev ett faktum.Det sorgliga i den kråksånge, för att gå lite off topic, är att det inte bryts någon täljsten i Handöl längre.Företaget kursade och ingen vill rekonstruera, då det ingår återställande efteråt... Enligt min vän, som numera innehar tillverkningen av bakstenar mm)
Haha eller hurDet funkar ju att sälja till svenskar i alla fall, om madrileños skulle vara intresserade vet jag inte.
Finns dock en kedja med svenskt lösgodis här!![]()
Haha ja men såklartDu får ge dig i lag med @honungs släktingar och stå för lagerhållningen av smöretOch ha en web-shop!