Livsfarlig shettis!

Ferrari

Trådstartare
Var ute idag med min kompis och gick ut med en shettis... vi har jobbat på det stallet där shettisen finns i typ ett år.... vi visste att han var bråkig och satte därför på honom två grimskaft....
Vi gick helt normalt och han var hur snäll som helst!!!
Och helt plötsligt hoppade han på mig!!!!!!!!! Med hovar och tänder... han började asså sparka efter mig och hugga... min kompis smällde till honom hårt óch efter det var han jättesnäll! Är detta normalt??? Snälla, hjälp mig!!!!!! Detta är en jättemysig shettis för övrigt och gör aldrig sånt här när man ryktar honom eller så......
 
Är det en hingst? Hur gammal är han?

Låter som han är ouppfostrad som tusan. Det är bara till att fortsätta fostra honom. Glöm inte att berömma när han gör nåt bra också. :)
 
Han är inte en hingst...... jepp, han är ouppfostrad!!!!!!
Han fick gå med sin mamma tills han blev 4 år gammal, sen tog dom bara mamman ifrån honom...
Han föddes hos en barnfamilj!!!
Kan det vara därför?
"Småbarn som uppfostrar ett litet föl, hur bra kan det vara?"
 
Eftersom att shettisen inte är uppfostrad och bra hanterad kan man ju förstå varför han gjorde som han gjorde.. Han testade dig, så sätt honom på plats.
 
Visst kan det vara så. Vet du om han var hingst länge? Han kan ju ha kvar vissa "hingst-känslor". Du får uppfostra honom på nytt. Jobbigt och tråkigt men det blir desto trevligare senare. Hoppas det löser sig. :)
 
JAg vet att det är uppfostring som gäller! Men det är bara mot mig, min bästis och min syrra han beter sig så mot....
Min kompis som höll i hästen då gjorde han inget mot... när min bästis tog över istället för mig så försökte han göra samma sak med henne och ägaren säger att han är så snäll så!!!
Dessutom har jag blivit rädd för honom!!!!
 
Det är inte så konstigt att du blivit rädd. Har du träns på när du hanterar honom? Ha ett spö med dig - alltid - så du kan bestraffa honom när han gör fel. Man får inte glömma att belöna honom när han gör nåt bra.

Jag vet inte om ni ger honom godis eller så men det skulle jag absolut inte göra, i så fall lägg det på marken och aldrig från handen. :) Annars får man be någon stark gå på promenad med honom, som orkar ta tag i honom. Han är respektlös som gör såsom han gör mot vissa av er.
 

Liknande trådar

Hundhälsa ...eller bara jag som gjort något fatalt fel? Snälla, döm mig inte för hårt. Borde kanske inte skriva egentligen men tankarna går runt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 236
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack, som har en väldigt stor personlighet. Han kastrerades tidigt, redan vid 11 månader pga fruktansvärt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 431
Senast: caballus
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 742
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 713
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp