Livrädd hund...

Hundbloggerskan

Trådstartare
Förra vintern (efter nyår fast det var fortfarande is) så kastade några killar typ en smällare fast det lät mer som en liten bomb rättså nära mig och min hund så hon blev såklart livrädd.
Efter det så har hon varit rädd eller mer misstänksam mot allt som flyger (fåglar haha) och saker som smäller.
Igår så smällde de raketer i närheten och hon lämnade inte mitt rum (hörs inte in där men hörs överallt annars) och idag ville hon inte ens gå in i vardagsrummet där de hörs som mest. Detta är fast de inte smäller asså. Igår kväll var vi ute på kvällen då de smällde 3ggr i början fast vi gick ändå för att inte göra så stor deal av det och i slutet av rundan (kanske 40mins runda och de smällde de första 5-10minuterna, så var hon lugn igen.
Imorse så var vi ute på långrunda på morgonen då de smäller ju inte klockan 7 på morgonen, men i början var hon väldigt misstänksam och ville först inte alls gå ut men påvägen tillbaka så smällde det långt borta och hon blev lite rädd fast det var ändå ingen panik eller så hon nästan drog omkull en liksom. Men hon blev ändå rädd. Men mamma skulle in och handla så vi väntade utanför och efter det så var det som att det aldrig hänt (det var typ 5min efter de smällt) och efter det så har hon gått in i vardagsrummet fast hon är väldigt misstänksam på allt som händer och resten av dagen (sedan typ klockan 8 i morse) så har hon legat i min säng.
Hon brukar sova mycket fast hon brukar inte gilla ligga i min säng utan oftast ligger hon i soffan eller där mamma är för att hålla koll.

Några tips på hur man kan göra, vi kan åka ut till min morfar på nyår då han bor mitt ute på landet, fast det kommer ju ändå höras lite smällar långt borta och om de börjar smälla redan nu så kommer det ju bara bli värre.
Hon är en snart 2årig Schäferkorsning så ingen hund man bara kan bära upp om hon blir rädd heller.
 
Sv: Livrädd hund...

Vill bara tillägga att förra året över nyår så var hon inte rädd överhuvudtaget, vi var hemma hos farmor och hon var precis som vanligt och brydde sig inte alls om när vi var ute och de smällde före nyår.
 
Sv: Livrädd hund...

Jag skulle undvika smällare om det gick. jag går t.ex. med min hund i skogen där det inte smälls, även om hon inte är skotträdd för fem öre.
 
Sv: Livrädd hund...

Finns en liknande tråd (som heter typ "var ta vägen med livrädd hund?") där det kommit fram en hel del råd och tips.
 
Sv: Livrädd hund...

Ravishing: Bor mitt inne i stan, alltså måste åka ut från stan för att komma bort från smällarna och har inte tillgång till bil och finns inte direkt någonstans i stan man kan försvinna då de smäller i stortsett överallt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: Harrysen
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 318
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 186
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp