Livmoderinflammation???

Bubbaz

Trådstartare
Här passade Nora på att löpa strax före nyår så hon lämnades hos hanen den 29:e för parning, vilket dom även sedan gjorde under dagarna 2, bekräftat både visuellt o ljudligt
Tog hem henne i söndags, den 2:a, då löpet börjat avta o dom mest gosade. Så lång allt väl. Det som nu bekymrar mig är hennes beteende nu 1 vecka efteråt. Hon har sen hon kom hem tvättat vulvan ganska ofta o nogrannt. Tänkte inte så mycket på detta i början men i kväll blev jag lite fundersam o bekymrad när hon som "löp-pratade" med mig. När jag då lyfte upp henne gnällde hon till men fortsatte spinna. La ner henne på sängen och plockade bort nå skräp ur hennes svans när hon återgick till att tvätta sig o då började hon prata o söka något. Typ som om jag tagit en kattunge från henne. Sen låg hon hos mig i sängen, spann o pratade nästan som hon gjorde under värkarbetet med förra kullen, ibland var det som om hon gnällde till när jag försiktigt klämde henne över magen. Får en känsla av att hon har ont.
I övrigt har hon varit som vanligt, ätit, druckit o sovit. Senast idag busade hon rätt friskt med Izze, vår andra katt.
Har inte kollat febern då jag inte har den termometern hemma, den ligger i stallet :angel:
Försökte kolla vulvan o se om det rann nå sekret ur den men kunde inte se något, iof så hjälpte hon till o tvättade sig hela tiden så det var inte så lätt.
Kan hon drabbats av livmoderinflammation?
Vill inte minnas att hon gjorde något liknande förra dräktigheten.

Kan tillägga att Nora är en 3 1/2 år gammal sibbe som tidigare haft 1 kull (2 år sedan) utan problem. P-pillerna slutade jag ge tidigt i höstas o detta var hennes första löp sedan dess.

Kommer självklart att kontakta jourveterinären imorgon o be om råd, tänkte bara höra om det finns någon som har något klokt att komma med här.
 
Sv: Livmoderinflammation???

45 visningar o ingen som har något hjälpande att säga?
 
Sv: Livmoderinflammation???

Det bästa du kan göra är att be en veterinär undersöka henne, svårt att veta vad de kan vara genom de du berättat...:crazy:
 
Sv: Livmoderinflammation???

Vad ska man säga? Om du tror att någonting är fel med henne ska du såklart kontakta en veterinär.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 256
Senast: regina11
·
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 809
Senast: Dorinda
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 178
Senast: oz_joj
·
Hästmänniskan Nu kommer alla tro att det handlar om avlivning, men så är inte fallet. För ett år sedan ganska exakt så kastade jag ut min sambo...
2
Svar
33
· Visningar
4 457
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp