Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så om jag t.e.x skulle välja Agrias försäkring extra plus så ingår livförsäkringen i den summan som jag betalar för försäkringen per år/månad?
Seabaz Jo, jag ska ta och ringa sen, vill bara få lite kött på benen, så jag åtminstone har ett hum om vad jag ska fråga
Det där med inköpspriset, låt säga att hunden kostar 12 000, måste jag betala dom 12 000 åt försäkringsbolaget också?
Ni kanske förstår nu, hur lost jag är.
Hm, undrar om ni förstod hur jag menade, svårt att förklarar när jag fattar nada
Okej! Det var ju bra iallafall!
Du har inget svar på det där med rörlig/fast självrisk?
Fast: 1100, 2100 och 3000 kr finns att välja på
Rörlig: 10% och 20 %
Vad innebär fast självrisk respektive rörlig självrisk?
Jo, precis. Råder alla som skaffar försäkrig att läsa försäkringsvillkoren noga så man vet vad som gäller, det är så lätt att man missar nån liten grej som ändå kan visa sig vara rätt viktig när sen hunden blir sjuk...
Nu hängde jag inte riktigt med på det sista.
Du har hunden livförsäkrad i 2 år, detta oavsett om hunden tex. har hd eller ej?
Får du isåfall ut livbeloppen trots allt?
*Jag är något trög idag*
I övrigt håller jag med dig och Välskrivet!
Till exempel att hunden måste ha varit försäkrad (egen försäkring, inte bara uppfödarens dolda fel-försäkring) från innan 4 månaders ålder, annars infaller restriktioner i försäkringen.
Aha, nuuu fattar jag!