solros

Trådstartare
Ni som har liven och får det att fungera utan att buffra hela tiden, vad har ni för bredbandshastighet? Går det att se liven på ett mobilt bredband?

Sv: Liven

jag har mobilt och ibland går det bra men för det mesta buffrar det..men i stallet har vi jäkligt hög hastighet , och även där buffrar det ibland

För mig är det lite olika men denna veckan har det bara buffrat hela tiden... I perioder går del ok, även om det buffrar då och då.

Har hört att det är för långsamt bredband när det buffrar men hur snabbt behöver man ha för att det ska fungera för det mesta? Har de flesta som är intresserade av trav superduper bredband eller sitter alla och genomlider buffer kväll efter kväll? Det kanske är ett hemligt knep för att få tillbaka publiken till banorna? ;)

Vi har riktigt bra bredband. Men för mig är det datorns prestanda som jäklas... sambons dator är mycket bättre. Så trots att vi sitter på samma bredband så är det en stor skillnad på liven.

Den största skillnaden för mig är "gamla" eller "nya" sidan. Kör jag nya sidan, så buffrar det förr eller senare. Kör jag gamla classic-sidan, så fungerar det för det mesta klanderfritt. Antingen kör man i VLC eller i Windows Media Player.

Om jag ska "hacka" lite, så är det ganska fantastiskt att ATG satsade sjukt många miljoner på nya "atg.se". Sidan har konstigt nog blivit prisbelönt. Jag undrar vilka kriterier som ställdes? Kunderna verkar inte vara lika imponerade, eftersom hälften av ATG's kunder väljer classic-sidan före. Det är ett sjukt dåligt betyg. ATG kan alltså inte stänga ner den gamla sidan, trots att de byggt en ny sida. Det känns nästan unikt...
http://www.travnet.se/www/public/webb/default.asp?infoID=55449&infoTyp=nyhet

Vi har riktigt bra bredband. Men för mig är det datorns prestanda som jäklas... sambons dator är mycket bättre. Så trots att vi sitter på samma bredband så är det en stor skillnad på liven.

Vad är det som är viktigt? Processorn, internminne, grafik eller vad? (Jag är ganska okunnig om sånt)

Liven funkar ok om jag sitter på bra uppkoppling så jag tror det är hastigheten som är problemet. Har hört att det än minimun 2 Mbit/s för att det ska fungera bra. Det har jag nog inte kontinuerligt på mitt mobila bredband, även om jag kommer upp i runt 5 då och då...

Den största skillnaden för mig är "gamla" eller "nya" sidan. Kör jag nya sidan, så buffrar det förr eller senare. Kör jag gamla classic-sidan, så fungerar det för det mesta klanderfritt. Antingen kör man i VLC eller i Windows Media Player.

Om jag ska "hacka" lite, så är det ganska fantastiskt att ATG satsade sjukt många miljoner på nya "atg.se". Sidan har konstigt nog blivit prisbelönt. Jag undrar vilka kriterier som ställdes? Kunderna verkar inte vara lika imponerade, eftersom hälften av ATG's kunder väljer classic-sidan före. Det är ett sjukt dåligt betyg. ATG kan alltså inte stänga ner den gamla sidan, trots att de byggt en ny sida. Det känns nästan unikt...
http://www.travnet.se/www/public/webb/default.asp?infoID=55449&infoTyp=nyhet

Ja, verkligen fantastiskt... Kunderna är ju inte nöjda. Classic fungerar mycket bättre, buffrar nästan inget, men bilden är mycket sämre. Blir verkligen inte bra om jag kopplar datorn till tv, så jag får titta litet. Jag kör classic i windows media player, blir det kanske bättre bild i VLC?

Jag vet inte heller - jag är superkass på datorer. Men det är min slutsats att något i min dator (som är nästan ny enligt mig, inte ens tio år gammal :angel:) krånglar eftersom det funkar mycket bättre på sambons dator... som kanske är liiiiiiiite nyare och bättre!

Nu har vi ju bredbandsbolagets snabbaste uppkoppling - tror att det är 60-100 mbit så det borde ju inte vara internetuppkopplingen som bråkar med just min dator.

Ja, verkligen fantastiskt... Kunderna är ju inte nöjda. Classic fungerar mycket bättre, buffrar nästan inget, men bilden är mycket sämre. Blir verkligen inte bra om jag kopplar datorn till tv, så jag får titta litet. Jag kör classic i windows media player, blir det kanske bättre bild i VLC?
Jag kör på 800 kbit/s varianten i Windows Media Player och har dragit HDMI-kabel till TV'n. Det blir riktigt bra bild på 46" LCD-TV.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 040
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Nebraska
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
3 974
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 387
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI