Litovet-dubbel dos de första fyra veckorna?

Zolimita

Trådstartare
Fått min burk och där står det att man ska ge dubbel dos de första 4 veckorna.Har ni som använder det gett dubbel dos? Är de så med andra nyponpulverprodukter? Visst,behövs det så ger jag dubbel dos,fast det blir dyyyrt.Men så är det ju med hästar...

Sv: Litovet-dubbel dos de första fyra veckorna?

har bara erfarenhet av bot nyponpulver och där är de ingen dubeldos som ska ges i början.

Jag ger inte min gamling dubbel dos av LitoVet.
Han får nu 4 mått per dag. Kbltravare, väger 630 kg.
Dubbel dos för honom skulle vara 12 mått om dagen...:crazy:

Alltså,det står på burken att man ska ge dubbel dos de första fyra veckorna man introducerar det.Tycker också det låter mycket.

Jag har frågat, och så här sa dom:

Efter 4 veckor ska man se samma resultat oavsett om man tar dubbel eller enkel dos, men med dubbel dos kan du komma till det resultatet på typ 1-2 veckor.
Det beror alltså på hur bråttom man har ...

Vad bra att du frågat:idea: Använder du det och tycker du att det funkar? Så om man inte har bråttom kan det räcka att ge dubel dos i två veckor också egentligen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 219
Senast: Hazel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 891
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar