• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Edgar
  • Startdatum Startdatum
E

Edgar

Har fått tagit över ett litet korsnings sto, utdömd för ridbarhet, men ok enligt vet för avel. hon är endast 155.

Nu tänker jag (ny inom detta område) att betäckning med ponny borde vara bättre än med häst.

Orsak:
1. Hon pga av sin kroniska hälta inte skall bära tungt
2. Hoppas på att få fram en C eller D ponny

Kloka avels bukes folk! har ni något tips, vad väljer jag för typ av ponny, hur hittar jag i djungeln av hingstar, hur mycket ska man satsa? är dyra språngavgifter lika med garanterat bra avkommer.

Jag är ute efter en avkomma som kan bli en bra allroundponny och som går att sälja

PS funderar på Welsh ponny av cob typ, har sett en hingst som är 131 i mankhöjd

Sv: Litet sto

Om din "Ö i Östersjön" är Gotland ? Då skulle jag titta på ZOY GUN E: Son of a Gun xx U: ett russ-sto. Son of a Gun har ju lämnat mycket bra hopp-hästar. Livliga, lätta och framåt. Zoy Gun är en hel-läcker korsningshingst. Senast ägdes han av Hillevi Zerne, Sanda.
Lycka till med ditt beslut.

Sv: Litet sto

Tack för era svar ! Finns Ekelunds Nalle på Gotland?

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 986
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 498
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 727
Senast: Görel
·
Avel Satt och funderade på det där med hur storleken nedärvs till fölet och hur stor inverkan stoets resp. hingstens storlek har på fölet...
2
Svar
34
· Visningar
5 704
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka