Litet rött troll

Gnist

Trådstartare
Fick följande kritik igår:

8 månaders tikvalp med femenint välskuret huvud och mörka ögon. Härlig hals och rygg. Välvinklad fram & bak. Härlig benstomme. Välkroppad för åldern. Paralella rörelser med härligt steg. Utmärkt välskött päls och färg. Trevligt temperament.

Kv1, Kk1, HP, Btkl1, BIM

Resultatet var ju bra, men det bästa av allt, var ju att miljön bekom henne inte alls. Hon var sitt vanliga coola, småtuffa jag, trots alla hundar och människor runt i kring :banana: :bump:
 
Sv: Litet rött troll

Det där gick ju jättebra:) :banana: :bump: :banana:

(fast går det någonsin dåligt för dig:p ;) :D )
 
Sv: Litet rött troll

:o Jo Norskan fick ju ingen bra poäng första utställningen. Kritiken var dock helt ok, men hon ville ju inte visa sig, då det bara var såååååå läskigt :eek:
Finska Spetsen har ju vitt fram på bröstet och en anings för kort svans, så han får ju dåliga resultat på utställning. Fast i gengäld, så är han en fantastisk jakthund och köpt som jakthund, väl medvetet om att han inte kommer att bli någon utställningsstjärna pga det vita ;)
 
Sv: Litet rött troll

Hihi..Jo, åker vi till Stockholm på HUND2006, så kommer hon absolut att åka med. Som det ser ut nu, så åker jag ner med 4 hundar :eek: :D
 
Sv: Litet rött troll

Va skoj..Hade Mimmi bara varit äldre så hade vi åkt dit med henne. men hon är bara 6 månader knappt så det är ju lite trist. Men jag kanske åker och kollar,,man vet aldrig. Farin ställer jag ju inte ut längre, han ska tävla i annat.
Vilka hundar skall du åka ner med?
 
Sv: Litet rött troll

Stromboli2hemsidan.jpg

cassandrahemsidan2.jpg

Titahemsidan.jpg

Och
Mollyhemsidan.jpg


Känns som att vi åker ner, men man vet ju aldrig :angel:
 
Sv: Litet rött troll

GRATTIS :D

Hmm, ibland blir jag sugen på att ställa ut....fast jag "retar" mig lite på att t ex min ras mäste gödas upp för att få bra poäng !!!!! Jag vill inte ha en fet hund.
 
Sv: Litet rött troll

Samma är det egentligen för min hundar också. De ska ha "kropp & massa", fast mina är lagom, nästan åt det lite tunnare hållet och de går ju bra ändå :) Så nog tycker jag att du ska ställa ut om hundarna är fina :banana: :bump:
 
Sv: Litet rött troll

Gillar verkligen din röding :love: :love: såå underbart söt.
 
Sv: Litet rött troll

Håller med Gnist. Självklart ska du ställa ut om du tycker dina hundar är fina. Det skulle iaf jag göra. Sen får man se hur långt det räcker.
 
Sv: Litet rött troll

Rent krasst sett, så är hon egentligen bättre än Strumpan :eek: För hon har mkt bättre front än honom :D :angel:

Fast han är speciell på andra vis den killen ;)
 
Sv: Litet rött troll

Hmm, ja....rasanvarig tycker han är kanonfin och vill att jag ska ställa ut så han kan bli tillgänglig i avel framöver....fast han är ju bara 1,5 än så länge, den som lever får se :D
 
Sv: Litet rött troll

Vänta tills han är (2)-3-(4) år (vet inte hur snabbt de utvecklas...) Då får de massa i kroppen utan att vara ett dugg feta. Man ska inte ha bråttom eller tro att de kommer att förbli som staket i den åldern :)
 
Sv: Litet rött troll

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Visserligen är den röda strumpan finare än den svartröda tycker jag, men jag vill ju iaf ha hjärtat innanför och inte utanpå!:p :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Var det dags för idag. Plockade upp Buke-Minerva efter vägen och stoppade in henne i baksätet med mina 2 pladderkusar till döttrar...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Blev både nöjd och väldigt missnöjd. Greyhounden imponerade stort både på mig och publiken idag i BIS-finalen för veteraner där han...
Svar
10
· Visningar
951
Senast: Aningsfull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp