Liten undran..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lancet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 734

Lancet

Trådstartare
Har precis fått reda på vad min nya häst har för stam: han är efter holländska Jazz och sen Darwin, Någon som vet vad Darwin är för häst?

Sen är min häst brännmärkt med Holsteinermärket? Men Jazz är KWPN? räcker det att moren är holsteinare?

Sv: Liten undran..

Darwin, Hannoveranare född 1965, brun, 165 cm.
e.Duden II-Domfalk
Vid HLP blev han 6/15 hingstar. Såldes till Finland som avelshingst. http://www.sukuposti.net/sukutietokanta.php?Numero=4128
Lämnade både dressyr och hopphästar.
Inte ovanligt att holländska hästar även är registrerade i något tyskt förbund. Sedan finns det flera olika klasser på stamböckerna och registerna i de tyska förbunden precis som vi har olika färger på papperna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 865
Senast: Edla
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 398
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter... 2
Svar
23
· Visningar
2 164
Senast: animalasia
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31