I
Ida
Har plockat hem en liten undernärdkattunge, i stallet där hon bott finns det fyra kullar kattungar och alla olika gamla så de små lite svagare blir undanskuffade och får inte i sig så mkt mat som de behöver. Tog hem en kattunge i förra veckan, men han var så illa däran att han inte överlevde. Så blev en annan av ungarna sämre så då fick hon följa med hem, hon är pigg jämfört med den första som jag tog hem. Protesterar vilt när man gör rent öronen osv. Dock väldigt smal och svag.
Hon är omkring fem veckor gammal och väger bara knappa 200gram..
Har köpt KMRs mjölkersättning för kattungar som jag matar henne med en gång i timmen, då får hon cirka 4ml(en del brukar rinna bredvid så hon får väl inte i sig allt). Försöker även få i henne lite uppblött torrfoder(specialfoder för kattungar fr 1 månads ålder) varannan timme utöver mjölken.
Har pratat med en djursjukvårdare som sa att man gärna kan ha i ngn droppe grädde i mjölken för att få i henne lite extra fett, vilket jag börjat med nu.
Jag har haft henne sen i söndags kväll(alltså nästan 3dygn) och hon har inte ökat i vikt, så nu undrar jag vad mer man kan göra för att hon ska öka i vikt.
Oootroligt tacksam för svar!
Hälsningar Erika
Hon är omkring fem veckor gammal och väger bara knappa 200gram..
Har köpt KMRs mjölkersättning för kattungar som jag matar henne med en gång i timmen, då får hon cirka 4ml(en del brukar rinna bredvid så hon får väl inte i sig allt). Försöker även få i henne lite uppblött torrfoder(specialfoder för kattungar fr 1 månads ålder) varannan timme utöver mjölken.
Har pratat med en djursjukvårdare som sa att man gärna kan ha i ngn droppe grädde i mjölken för att få i henne lite extra fett, vilket jag börjat med nu.
Jag har haft henne sen i söndags kväll(alltså nästan 3dygn) och hon har inte ökat i vikt, så nu undrar jag vad mer man kan göra för att hon ska öka i vikt.
Oootroligt tacksam för svar!
Hälsningar Erika