liten snabb fråga

Seabaz

Trådstartare
Hur gammal måste hästen vara innan den får tävla "in hand"-klasser på WRAS-tävling?

Sv: liten snabb fråga

Året den fyller 1 kan den ställa upp i Showmanship. Hittar bara min gamla regelbok och där hittar jag det inte men det bör ju vara så.

Ahh okej! tack

borde gälla samma ålder då också för trail at hand :)

Stämmer bra! I ridklasserna måste hästen vara tre år men i visningsklasserna är det fritt fram för er!

Jag önskar jag hade tränat mer trail med min stora. Det är väl aldrig för sent men jag blir så less när det inte fungerar så jag ger upp (just på den hästen i alla fall)

Men den lille, nu ska vi sätta igång då, om två månader är det en D-tävling i närheten med både showmanship och tral :laugh:

Jag ska också ut på in hand klasser:) Nu i höst ska jag ta FWR's tävling i sept. sen får jag sikta på vårens tävlingar och kanske någon AQHA klass. Synd att det ska va så fasligt dyrt med dessa bara. Min är 2 år i år.

Min är en korsningsponny kategori B med okänd stam född 2009, så några AQHA-klasser kan vi nog glömma :D

Men WRAS fungerar ju! Mest för det är kul att göra nåt och mest för att kolla hur lillen reagerar. Hemma är han ju coolare än de stora äldre pållarna, han går över bommar osv...

Vårat största att träna på nu blir att komma igång i trav på kommando gissar jag... Och även ryggning och vändning snyggt och smidigt.. :)
Vi ska öva och gå på bro också men det blir nog inga problem. På förra stallet var det ganska lerigt på vissa ställen och på gårdsplanen låg spångar (två bräder bredvid varandra) lite här och där som vi människor kunde gå på. Dessa gick pållen på också då han inte ville bli blöt om fossingarna :D

Jaa,det där med att trava på kommando får man nog ta itu med... Jag får nästan släpa min trötta unghäst när vi är på promenad :D Jag har försökt att få henne över en bro, men det var bara tvärstopp! Jag får bygga en egen här hemma som jag kan öva lite med.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 054
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar