Liten Lasse i himlen =(

Sv: Liten Lasse i himlen =(

Var brast jag? :o

(Det närmsta jag kommit till att ha katt är nog grannarnas.)

Tack Beastie Babe för ditt stöd :bow: Jag har inte ändrat åsikt i frågan.

Var brast du? Rent moraliskt brast du anser jag. Man tar inte hand om kattungar bara för att avliva dem för att de begår det hemska brottet att sluta vara kattungar.

Varför hittade ni helt sonika inte ett nytt hem till katten när nu hade förbrukat honom?

Det lät ologiskt och ogenomtänkt.
Detta var alltså en fiktiv historia?
Jag har inte riktigt förstått vad du ville få fram med detta, att du anser det vara fel att avliva kattungar eller vad menar du?

Kan du inte säja mer konkret? plz?

Helt korrekt.

Jag ville nog inte få fram något. Jag blev lite sur när jag fick påhopp, folk som skrev att jag inte var riktigt frisk osv. För vad visste ni egentligen. Det kunde ju lika gärna ha varit så som de senare framgick i min lilla hrm.. berättelse.

Första inlägget var för att provocera. Min favoritsyssla :D

Var brast du? Rent moraliskt brast du anser jag. Man tar inte hand om kattungar bara för att avliva dem för att de begår det hemska brottet att sluta vara kattungar.

Varför hittade ni helt sonika inte ett nytt hem till katten när nu hade förbrukat honom?

Det fanns inga nya hem och vi kunde inte behålla dem längre.

Det fanns inga nya hem och vi kunde inte behålla dem längre.

Då skulle ni kanske lämnat in kattungarna till ett katthem på en gång för ni måste ju ha varit tillräckligt smarta för att veta att kattungarna skulle bli stora. Sedan hade ni ju rätt så lång tid på er att hitta nya hem till dem också... tvivlar på att det kan vara så himla svårt att hitta hem till väl omhändertagna ungkatter.

Då skulle ni kanske lämnat in kattungarna till ett katthem på en gång för ni måste ju ha varit tillräckligt smarta för att veta att kattungarna skulle bli stora. Sedan hade ni ju rätt så lång tid på er att hitta nya hem till dem också... tvivlar på att det kan vara så himla svårt att hitta hem till väl omhändertagna ungkatter.

Katthemmen har begränsat med plats och det var fullt då.

ap! ap! *viftar med pekfingret och spikar upp en stor skylt* där det står att läsa;

Mata inte trollen

Det jag mest regaerade på var egentligen ditt första inlägg i denna tråden, men. Do not feed the troll. Jag slutar här ;)

dock köper jag inte riktigt att inte katthemmen kunde ta sig ann katterna but, thats me.

Kattungar brukar inte vara så svårsålda. Men det är klart, väntar man med att försöka sälja tills de har vuxit upp, så...:angel:

Från den dagen vi hittade dem ringde vi till ett antal "katthem", satte in annonser, försökte ge bort dem till vänner, bekanta, t o m obekanta. Ingen ville ha katterna.

Kan vi då dra slutsatsen att det heeeemska i mitt sätt att hantera denna situationen var att jag inte avlivade katterna direkt. Utan åtminstone gav dem en uppväxt? Eller framför allt en chans att hitta någon som ville ta han om dem?

Vilka katthem ringde ni till och varför katthem inom "? De flesta kattungar ryker snabbt på katthemmen så jag finner det otroligt att de inte ens gav er förslaget att vara akuthem om katthemmet var fullt och att ungarna skulle förmedlas vidare sedan med hjälp av dem.

Varför går din mammas katt på p-piller?
Planeras det att hon ska få ungar?
Det är inte alls ovanligt att katterna får tumörer av pillerna.

Att vilja provocera så som du gör, fy fan säger jag bara.
Tycker du det är kul att få mig att må dåligt och bli upprörd?
Jag kan inte se att du hade något annat syfte med ditt första inlägg, grattis du lyckades.

Varför går din mammas katt på p-piller?
Planeras det att hon ska få ungar?
Det är inte alls ovanligt att katterna får tumörer av pillerna.

Det är någon sån här långhårig rasgrej. Jag tror hon har fått ungar innan. Antar att det planeras fler eftersom hon fortfarande går på piller. Det ränner en massa katter där mina päron bor. Nästan varje hushåll i området har katt.

Det skulle inte förvåna mig ifall risken för att få tumörer var ännu större pga den konstiga avel man tillämpat på denna rasen än pga pillerna. Katten ser liksom inte ut som en katt precis.

Det skulle inte förvåna mig ifall risken för att få tumörer var ännu större pga den konstiga avel man tillämpat på denna rasen än pga pillerna. Katten ser liksom inte ut som en katt precis.

Nu är det ju så, att stor del av alla honkatter som går på p-piller drabbas av juvertumörer. Det har inget med rasen att göra. Är det en perser?

Varför inte hålla henne inne i stället för att riskera hennes hälsa, blir min följdfråga?

Var brast jag? :o

(Det närmsta jag kommit till att ha katt är nog grannarnas.)

Förlåt men nu vart jag förvirrad..:confused:
Har inte du 5 katter eller vad det var? Så hur kommer det sig att det närmsta du kommit till att ha katt är dina grannars??

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 726
Senast: Ekblomma
·
S
Katthälsa Nu finns inte min lilla vackra oriental bebis längre, han hann gå bort på min kudde, medans jag gick för att hämta hans mat, som jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 233
Senast: bengeten
·
Övr. Katt I tisdags var katten ute hela dagen och natten till onsdag. Vi ropade och ropade på honom men han kom inte, han brukar verkligen inte...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
18 465
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25