Liten Lasse i himlen =(

Sv: Liten Lasse i himlen =(

Ursäkta mej, men nu blev jag riktigt djävla förbannad :mad:

Att behålla kattungarna tills dom växte upp och därmed "lovade" dom ett eget LIV, för att sen när dom blivit nästan helt vuxna och därmed inte var så "små och söta" längre så avlivar ni dom... :mad:

Om det inte är den värsta varianten av sommarkattsbehandling så vet jag knappast något som är värre... :eek:

Om det inte är den värsta varianten av sommarkattsbehandling så vet jag knappast något som är värre... :eek:

Det vore väl att lämna katterna till sitt öde i så fall, men jag håller med dig om att det här var något av det värsta jag hört. :crazy: Det vet man väl från början att man inte har något intresse för fler katter? Eller var katterna bara intressanta så länge de var små? :mad:

Ursäkta mej, men nu blev jag riktigt djävla förbannad :mad:

Jag med! Det gör mig så ont att se att människor värderar katter som, tja. Som ingenting. Denna synen på katthållning som Bajsegott uppvisar får mig att må så illa, det är vidrigt.

Jag med! Det gör mig så ont att se att människor värderar katter som, tja. Som ingenting. Denna synen på katthållning som Bajsegott uppvisar får mig att må så illa, det är vidrigt.

Jag håller med om vartenda ord, men jag tror att det vore en god idé att sluta ge bajsegott uppmärksamhet i den här tråden. Oavsett om h*n verkligen har en sådan inställning som h*n uppvisar här eller inte.

(delvis knapplån för jag svarar till alla)

Sommarkattsbehandling? Nej. Isåfall hade vi först medvetet (köpt)eller delvis medvetet (råkat få en katt dräktig pga slarv) skaffat oss kattungarna. Och det trodde jag framgick i mitt senaste inlägg att så inte var fallet. Citerar mig själv "Vi hittade honom och hans två systrar under en kontainer där nån förvildad katt lagt dem.".

Alternativ ett:

Vi behåller kattungarna, kastrerar dem när de blir könsmogna och står ut med att ha 7 katter. Inget alternativ för oss.

Alternativ två:

Vi struntar helt i kattungarna, matar dem ej, kasterar dem ej, de var ju trots allt inte våra egentligen och hoppas att de ger sig av när de fattar att de inte är välkommna. Absolut inte något alternativ.

Alternativ tre:

Avlivar dem meddans de är små, innan de knappt fått se dagens ljus och inte ens fångat en mus själv. Döda kattungar?

Alternativ fyra:

Behåller dem ett tag och ger dem en fin uppväxt. Plus att min bror inte behövde slitas från kattungarna. Det blev lättare när man kunde tuta i honom att de blivit vuxna och hade flyttat hemifrån.

Ni skulle ha kontaktat ett katthem, omplacerat ungarna eller avliva dem på engång.

Från den dagen vi hittade dem ringde vi till ett antal "katthem", satte in annonser, försökte ge bort dem till vänner, bekanta, t o m obekanta. Ingen ville ha katterna.

Kan vi då dra slutsatsen att det heeeemska i mitt sätt att hantera denna situationen var att jag inte avlivade katterna direkt. Utan åtminstone gav dem en uppväxt? Eller framför allt en chans att hitta någon som ville ta han om dem?

men shit, tycker du att det var FEL att avliva dem när dom inte var önskvärda längre? :eek:
Hoppas att du har huset fullt av dessa "icke önskvärda katter som det är såååå fel att avliva" annars är det ganska mycket dubbelmoral av dig..

jag tycker att ni gjorde rätt! katternas lidande blev knappast större av att få leva över sommaren innan avlivning :bow:

Det jag mest regaerade på var egentligen ditt första inlägg i denna tråden, men. Do not feed the troll. Jag slutar här ;)

dock köper jag inte riktigt att inte katthemmen kunde ta sig ann katterna but, thats me.

Senast ändrad:

Nej jag tycker det var fel att de inte avlivade dem på stört, duger de bara när de är kattungar och söta?

För övrigt är som sagt den katthållning jag ogillar främst de åsikter som BeG uppvisar i dennes första inlägg i tråden.

Märkligt att alternativet HITTA NYA HEM till kattungarna inte fanns med.

Sedan tycker jag att det är märkligt att du tycker det är bättre/lättare att avliva kattungar än vuxna katter. Varför skulle det vara värre? Om något är det väl svårare när de har växt upp och man lärt känna dem, för sina vänner vill man ju inte döda såvida de inte lider.

Nej jag tycker det var fel att de inte avlivade dem på stört, duger de bara när de är kattungar och söta?

För övrigt är som sagt den katthållning jag ogillar främst de åsikter som BeG uppvisar i dennes första inlägg i tråden.
varför måste man avliva dem när dom är kattungar? mår de sämre om de får växa upp?

visst jag kan förstå dig om man som ägare av en katthona låter den få kattungar varje vår som man leker med över sommaren och avlivar på hösten, då leker man bara Gud.. men det var ju inte så BeG hade gjort..

Jag vet inte om katterna mår bättre eller sämre om de får växa upp men det rimmar otroligt illa i mina öron. ha dem som kattungar, och sedan när det inte passar längre så avlivar man dem?
Sedan tror jag faktiskt inte ett jota på hennes historier. Men det är jag.

man får tro på det som skrivs.. vad annat kan man göra om man inte VET saningen?

varför är det dåligt att de får växa över sommaren? dom lider ju inte.. förstår inte varför du tycker att det är dåligt?

I mina ögon skriker det respektlöst.
I kombination med den syn på katter hon uppvisade på sida ett fick det mig att slå bakut.

man får tro på det som skrivs.. vad annat kan man göra om man inte VET saningen?

varför är det dåligt att de får växa över sommaren? dom lider ju inte.. förstår inte varför du tycker att det är dåligt?

Det framstår ju lite som att mentaliteten "det är gulligt och mysigt med kattungar men vuxna katter vill vi inte ha" dvs. slit-och-släng-mentalitet.

Jag vet inte om katterna mår bättre eller sämre om de får växa upp men det rimmar otroligt illa i mina öron. ha dem som kattungar, och sedan när det inte passar längre så avlivar man dem?
Sedan tror jag faktiskt inte ett jota på hennes historier. Men det är jag.

Var brast jag? :o

(Det närmsta jag kommit till att ha katt är nog grannarnas.)

Tack Beastie Babe för ditt stöd :bow: Jag har inte ändrat åsikt i frågan.

Var brast jag? :o

(Det närmsta jag kommit till att ha katt är nog grannarnas.)

Tack Beastie Babe för ditt stöd :bow: Jag har inte ändrat åsikt i frågan.

Det lät ologiskt och ogenomtänkt.
Detta var alltså en fiktiv historia?
Jag har inte riktigt förstått vad du ville få fram med detta, att du anser det vara fel att avliva kattungar eller vad menar du?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 726
Senast: Ekblomma
·
S
Katthälsa Nu finns inte min lilla vackra oriental bebis längre, han hann gå bort på min kudde, medans jag gick för att hämta hans mat, som jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 233
Senast: bengeten
·
Övr. Katt I tisdags var katten ute hela dagen och natten till onsdag. Vi ropade och ropade på honom men han kom inte, han brukar verkligen inte...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
18 465
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25