Liten kattunge med läppspalt

1130979A-D802-498D-AC85-3E81AFB476E7_zpss2h1lvy1.png
 
får den ner maten rätt, har god aptit, mamman tar hand om den och ni har tid och ork så är det inget ni förlorar på att fortsätta försöka.
hade den fått ner maten fel, inte haft ngt aptit, mamman ignorerar osv så hade det varit bäst att avliva.
men eftersom den går upp i vikt så verkar det än så länge gå bra :).

Det är lite så jag känner, mamman har ju ändå koll på om det går åt fel håll? Men hon är väldig om och kring sig med ungen, slickar och pysslar och ser till så den ligger bra.
 
Ingen aning hur det är med luftvägarna. Just nu är vi glada om den överlever, men sannorlikt blir det inte så. Men vi försöker!
en sak i taget ^_^, den har ju alltid munnen att andas genom, bara att försöka hålla nosen ren och vara extra försiktig så att den inte blir förkyld, låter det inte då den andas nu så är det nog inte ngn fara än så länge. men kan vara bra att hålla koll på andningsljuden för att se så att det inte rosslar av att maten hamnar fel också :).
 
Ingen aning hur det är med luftvägarna. Just nu är vi glada om den överlever, men sannorlikt blir det inte så. Men vi försöker!


Ge den en chans i alla fall. De är tuffare än man tror. Mata, värm, och gulla med den, uppmuntra mamman att ta hand om den. Du ska se att det blir en frisk och stark misse av den trots allt. :)

Har ni varit inne hos Vet så att hen har tittat på den fysiskt, eller har det varit telefonkontakt?
 
Bara telefonkontakt ännu, skickat lite bilder och så. Men de var väldigt uppmuntrande så jag väljer att gå på deras linje! Däremot är jag beredd att åka in närhelst det behövs, oavsett tid på dygnet. Men vi är inte där ännu, kattungen är glad och positiv och matglad ännu.
 
Bara telefonkontakt ännu, skickat lite bilder och så. Men de var väldigt uppmuntrande så jag väljer att gå på deras linje! Däremot är jag beredd att åka in närhelst det behövs, oavsett tid på dygnet. Men vi är inte där ännu, kattungen är glad och positiv och matglad ännu.


Heja heja!
 
Jag vet inte vad som är rätt och inte ang. läppspalten, men en tanke ang att den är aktiv och letar mat... Får den i sig tillräckligt?
 
Jag vet inte vad som är rätt och inte ang. läppspalten, men en tanke ang att den är aktiv och letar mat... Får den i sig tillräckligt?
Det var lite min tanke också. En kattunge som kryper runt mycket och ibland också piper, är hungrig. En kattunge i den åldern ska äta och sova, men inte mycket mer än så :).
 
Tyvärr gick den bort i går kväll :( Jag åkte och jobbade några timmar och när jag kom hem hade ungen dött. Antagligen var det lika bra, för dens egen skull, men visst känns det tråkigt ändå. Speciellt för kattmamman.

Tack för allt stöd och tips!
 
Tyvärr gick den bort i går kväll :( Jag åkte och jobbade några timmar och när jag kom hem hade ungen dött. Antagligen var det lika bra, för dens egen skull, men visst känns det tråkigt ändå. Speciellt för kattmamman.

Tack för allt stöd och tips!
Jag beklagar men som du säger var det nog ändå dömt att misslyckas, men det är alltid tråkigt när ett litet liv försvinner, i synnerhet när man engagerar sig så mycket som du gjort. :(
 
Tyvärr gick den bort i går kväll :( Jag åkte och jobbade några timmar och när jag kom hem hade ungen dött. Antagligen var det lika bra, för dens egen skull, men visst känns det tråkigt ändå. Speciellt för kattmamman.

Tack för allt stöd och tips!
Så tråkigt. Den kanske hade flera "fel" som inte syntes på utsidan. Väldigt tråkigt i vilket fall.
 
Så tråkigt. Den kanske hade flera "fel" som inte syntes på utsidan. Väldigt tråkigt i vilket fall.

Jo, efter vad jag har läst är det rätt vanligt att kattungar med läpp- eller gomspalt också har andra hälsoproblem.
Nå, nu behöver vi inte oroa oss mer ialla fall. Jag och sambon gjorde allt vi kunde och det var en emotionell berg- och dalbana. Både oroa sig och hoppas på det bästa och dessutom sömnbristen som blir när man går upp ett antal gånger per natt.
Nu har jag bokat tid för kastrering av mamman i alla fall, inga fler kattungar här!
 
Jo, efter vad jag har läst är det rätt vanligt att kattungar med läpp- eller gomspalt också har andra hälsoproblem.
Nå, nu behöver vi inte oroa oss mer ialla fall. Jag och sambon gjorde allt vi kunde och det var en emotionell berg- och dalbana. Både oroa sig och hoppas på det bästa och dessutom sömnbristen som blir när man går upp ett antal gånger per natt.
Nu har jag bokat tid för kastrering av mamman i alla fall, inga fler kattungar här!
Låter väldigt klokt. :up:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 330
Övr. Djur Jag skaffade ju en liten tjejkaninunge för ett par månader sen, som sällskap till min vuxna kanin. Allt funkade finfint, bortsett från...
Svar
10
· Visningar
1 242
Senast: vego96
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp