liten kal fläck

K

krummi

Hej!

Har 2 stycken Islandshästar och häromdagen upptäckte jag att stoet har fått som en liten kal fläck mitt i pannan. Den sitter liksom mitt i virveln. Skrapar man lite så mjällar den. Ingen av dom har eksem så det är uteslutet. Fläcken är ungefär 1 cm i diameter och har blivit lite större. Hon har det bara i pannan.

Är det någon som har en ide' om vad det kan vara?

Mvh Pia

Sv: liten kal fläck

Var inne på sva och läst på om ringorm och det verkar inte riktigt stämma. Hon har inga upphöjningar alls utan bara en mjällig kal fläck.

Det kan åxå bara vara hå som lossnat, kliats av eller bitits av...

Det är inte ovanligt att de sitter just i virveln om de kliat sig. Har ni haft mkt mygg och knott på höstkanten?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett tvåårigt islandssto som stått hos mig i ca en månad. För 2-3 veckor sedan upptäckte jag en kal fläck på ena...
Svar
11
· Visningar
1 932
Senast: Coolfrees
·
Hästvård Hej! Vet ni vad detta är för nåt? Vi upptäckte en fläck när han blev klippt på halsen, den var ca 3-4 cm i diameter. Såg ut som...
Svar
16
· Visningar
4 591
Senast: calfboy
·
Hästvård Upptäckte igår att min valack hade kliat sig vid sidan av svansroten, det såg eksemliknade ut ( Han har inte eksem ) Jag lyfte på...
Svar
10
· Visningar
2 057
Senast: Draksus
·
Hästvård När hovslagaren var här i förrgår upptäckte jag att hästens öron såg "skabbiga" ut. Jag kan plocka/skrapa bort päls och vid rötterna på...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: Constance
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka