Liten insikt

Status
Stängd för vidare inlägg.
På läkarintyget som kom igår så stod det att den gällde till sista oktober. Jag har ju på något sätt hela tiden tänkt att jag nog snart är tillbaka som vanligt, men under min promenad igår så slog det mig att det är jag nog inte alls :(. Alltså, hjärnan är ju delvis kaputt och den är nog inte reparerad på så kort tid.

En annan sak är ju att min jobbsituation måste förändras. Jag pallar helt enkelt inte att sitta framför en dator 8 timmar om dagen. Frågan är bara vad jag ska hitta på i stället.

Du tänker nog rätt.
Psykologen på fk sa till mig att det skulle ta lika lång tid att återkomma till den jag var som det tagit att hamna där.
Så jag har bara 5-6 år kvar då;)
Jag vet inte när allt började egentligen. Jag har ju t.ex. inte klarat av att läsa hela böcker på flera år. Några sidor går bra. Sen går det inte. Och jag glömmer vad jag läst. Men mer utför har det ju inte gått förrän långt senare.

Måste säga att jag tycker du har fått bra valuta för sjukskrivningen. Din hjärna verkar redan jobba på andra spår än bara ren överlevnad. Jag tycker det är jättebra reflektioner du landar i, själv behöver jag just rörelse (promenader) för att komma till nya spår i tankarna. Ibland bara trillar det insikter över mig, som inte ens nuddat tidigare. Så är de bara där, som en naturlig del av en inställning.

Svårt att beskriva, och det blev flummigt, men jag kan inte få till det bättre ;)

Jag vet inte när allt började egentligen. Jag har ju t.ex. inte klarat av att läsa hela böcker på flera år. Några sidor går bra. Sen går det inte. Och jag glömmer vad jag läst. Men mer utför har det ju inte gått förrän långt senare.
Jag insåg ju att mitt startade redan 2009
Med att jag inte längre kom ihåg vad jag läste från att jag hade haft fotografiskt minne.
Men då fattade jag inte vad det var

Jag insåg ju att mitt startade redan 2009
Med att jag inte längre kom ihåg vad jag läste från att jag hade haft fotografiskt minne.
Men då fattade jag inte vad det var
Jag hade det väldigt lätt i skolan. Det jag läste fastnade lätt så jag behövde aldrig kämpa hårt för mina betyg.

Det är väl något år sedan nu som jag kom på att läsförmågan inte var som vanligt längre och när jag tänkte efter insåg jag att jag inte hade läst en enda bok sedan jag var med om en extremt stressig period.

Svårigheten är att orka vara koncentrerad en längre tid så jag orkar sällan läsa mer än 1-3 sidor och att sedan minns jag inte vad jag läst.

Det där är inte alltid lätt att förstå eftersom jag ofta jämför och kollar texter i jobbet, även på andra språk än svenska, samt att jag korrekturläser. Det som får det att fungera är att jag inte behöver minnas vad jag läser. Jag tar ett litet stycke eller mening åt gången. Och så blir det en del pauser.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 543
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 966
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 602
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ...sa en kollega till mig härom dagen. Jag kunde förstås inte låta bli att svara ”Nog för att jag har gått upp lite i vikt på senaste...
Svar
15
· Visningar
2 476
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Brukshunds- och kelpiefunderingar
  • Guldfasanerna