Liten hälta - när sätta i gång?

D

Dam

Hejsan!
För lite mer än en vecka sedan tog jag in min häst från hagen för att rida. Märkte ingen hälta i skritten när jag gick bredvid. Däremot kändes det konstigt när jag väl satt upp, travade omedelbart på en åker och hon var halt ena fram. Ställde in resten av dagen (från tidig eftermiddag fram till tidig fm) och rådgjorde med två vet som tyckte "vänta och se".
På förmiddagen dagen efter ingen hälta vare sig i skritt eller trav, släppte i sjukhage. Vilade en dag till efter det och sedan skrittpromenader, fram till i går när vi joggade en mycket liten stund. Ingen hälta.
Vad tycker ni? är det för tidigt att sätta i gång till normal ridning? I vanliga fall tränar vi dressyr en gång i veckan och hoppning en. Har planerad hopptävling om två veckor (1-metersklass).
Borde jag ta det lugnt ett par dagar/ngn vecka till? Tränarna tycker igångsättningsättning så smått... Dock skippa tävlingen, i alla fall i tanken och så se hur det verkar när vi är på G igen.
Vad tycker ni? Hur hade ni gjort? :bow:

Sv: Liten hälta - när sätta i gång?

puttar en gång i alla fall...

ingen?

:bow::bow::bow:

Sv: Liten hälta - när sätta i gång?

Jag hade tagit det lugnt joggat lite i några dagar innan jag satte igång ordentligt. Och struntat i tävlingen. Säger tränarna att du kan göra det så lita på dom.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar