Liten, ettrig vovve? Vilken ras?

Sv: Liten, ettrig vovve? Vilken ras?

Ja, kanske :) Också ett alternativ.

Pappa anser att det ger hunden karaktär med massa egen vilja och lite jävlar anamma!

:p

så andra krav är väl att den ska kunna vara själv nån timme utan att göra sönder huset eller skälla/yla för mycket. (Dvs, mamma ska kunna gå och dricka kaffe hos grannen utan att ha med hunden) Inga, eller mkt få rasbundna sjukdommar, gärna tycka om folk, lekfull (Pappa leker, springer, hoppar , kastar pinnar, bollar, kryper på alla fyra runt i huset och leker med hunden. Tydligen är detta ett brist på barnbarnsyndrom...) Den behöver inte vara lättlärd eller ha speciellt mycket will to please. Den ska vara glad och sprallig helt enkelt.
Japp, det är en tibbe ni behöver:idea:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag: aldrig haft hund. Sjukdomsbekymmer som gör att jag inte klarar promenader någon dag i veckan men har i övrigt obegränsat med... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 841
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Jag och sambon funderar på att köpa hund i år och jag hoppas kunna få lite råd av alla kunniga Bukare där ute. Sambon och jag har... 2
Svar
36
· Visningar
6 477
Senast: FannyoArre
·
Hundavel & Ras Nu ni ska ni få ännu en rasvalstråd att skriva i ;) Jag har ju flyttat hemifrån och tar snart med mig min hund som för närvarande är...
Svar
16
· Visningar
2 151
Senast: Jenka
·
D
Hundavel & Ras Vi funderar på att skaffa hund. Mest för att aktivera min 10åriga bror som tycker alldeles för mycket om tevespel. Min mamma har... 2
Svar
31
· Visningar
2 923
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka