S
Skuggabaldur
Jag tror jag har tränat tölten för mycket. Traven brukar bli sämre då, men nu är det värre än innan. Den har varit fyrtaktig ett tag, men nu så när jag rider lätt känns det bra om jag sitter ner på vänster sittben, men om jag sitter ner på höger går det knappt att rida lätt . Hon blir väl fyrtaktig antar jag.
Hur ska jag träna för att komma tillrätta med det? Till saken hör att jag sedan några dagar provar en ny sadel (som för övrigt ligger 1000 ggr bättre än den gamla, lite tyngre bara) och jag minns inte riktigt om detta började i och med nya sadeln. Har för mig att det var strax innan.
Just när hon börjat trava efter skritten känns det bra, men sen blir det sämre. Det går även bättre om hon är böjd åt vänster.
Nån som har bra tips på övningar? Ska jag prova med boots några ggr?
Hur ska jag träna för att komma tillrätta med det? Till saken hör att jag sedan några dagar provar en ny sadel (som för övrigt ligger 1000 ggr bättre än den gamla, lite tyngre bara) och jag minns inte riktigt om detta började i och med nya sadeln. Har för mig att det var strax innan.
Just när hon börjat trava efter skritten känns det bra, men sen blir det sämre. Det går även bättre om hon är böjd åt vänster.
Nån som har bra tips på övningar? Ska jag prova med boots några ggr?