Lite som jag, NOVIS, undrar över...

Rea

Trådstartare
NU har jag fått tag i draglinor i tillräcklig längd och ska börja använda dom snarast. Problemet är att min vagn GIVETVIS inte har svängel eller svängelfäste, mycket irriterande, så jag ska be svetskunnig släkting sätta fast ett fäste på vagnen nu i veckan. Vad tror ni blir bäst, krok, ögla eller ngt annat?
Jag har inte kört så många gånger, precis klar med uppfräschningen av hästens körkunskaper, men vilken känsla :bow: när allt flyter på som det ska. Bakselen var verkligen ett lyft och jag ANTAR att draglinorna kommer att vara en riktig 10 poängare.
Vi håller oss till skritt än så länge och har travar liiiiite, lite men jag upplever det som icke optimalt för hästen, det gungar och blir ryckigt, visst är det bla här han kommer att vara hjälpt av draglinorna?

Just det, har ni tips på hur bred jag ska göra svängeln?

Sv: Lite som jag, NOVIS, undrar över...

sök på detta så hittar du nog endel trådar! Vet att det finns exempel från tidigare trådar...hur du ska fästa beror väl endel på vad du har för svängel att fästa där. Men sök du så hittare du en massa!

Liknande trådar

Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 920
Senast: kolblakkur
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 417
Senast: Bubbaz
·
T
Körning Jag har massor med häst-o ridvana men är novis inom körning. Har tömkört i dressyrsyfte i många år men ej vågat att spänna för. Vill nu...
Svar
17
· Visningar
3 220
Senast: agtatoon
·
Körning Hej! Jag är helt ny vad gäller körning och behöver lite hjälp. Har ett 6-årigt russto som jag planerar att köra in. Kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 780
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17