lite småtrög fråga kanske...

A

almis

har inte varit hästaktiv på några år och har därför noll koll på det här med pass. Måste man ha hästens pass vid en veterinärbesiktning (för framtida försäkring)
Vid vilka tillfällen måste passet finnas med? Tacksam för svar.

Sv: lite småtrög fråga kanske...

Passet ska följa hästen under transport, vid ägarebyte, vaccination. Vid vissa vet. ingrepp där hästen tex får butta, eller när den kastreras.

För en besiktning bör du nog ha med det för att styrka hästens identitet.

I ärlighetens namn vet jag inte vad passet har för funktion :crazy: . Jag kommer ALDRIG ihåg att ha det med vid vet.besök, och jag får ALDRIG frågan om jag har pass, eller någon sorts uppmaning att visa upp det (har använt mig av olika veterinärer samt ett djursjukhus). Förutom vid vaccinationer, när vet har frågat om jag har ett pass som jag vill att vaccinationsstämplarna ska sättas i.

För en besiktning bör du nog ha med det för att styrka hästens identitet.[/QUOTE]

Jo, jag funderade också på det. Fast det är ju ett varmblod med frysmärkning, så det borde väl funka som id också? Han har ett pass, men jag lånar hästen och passet befinner sig någonstans hemma hos ägaren... (och att få loss det innan bes kan nog bli lite knepigt, brukar vara mkt svårnådd)

Kan ju förstås ringa vet och fråga, men med min telefonskräck minimerar jag gärna antalet samtal till folk jag inte känner.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 907
Senast: morgaine
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
967
Senast: Fiorano
·
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: Zevzan
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
793
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka