Jag tog hand om en omplacering med aggressiva tendenser för några år sedan, han gjorde anfall mot folk som kom för nära i början och red på allt o alla(inte på mig)detta var en stor hund med både pyrenee och howavart bl a i blodet...men jag bor ensligt och hade en tik hemma innan så dom fick vara ifred så han fick bli hemtam ordentligt...när det sen kom folk hit hade han alltid ett val att inte behöva gå fram, eller gå fram och avlägsna sig om han ville detta.
Om jag bott så jag hade varit tvungen att konfrontera situationer daglig dags hade jag INTE tagit hunden..det är tufft för en rädd hund att vara kopplad..Min hund blev iallafall en helt underbar vovve med åren och hans aggressivitet var bortblåst...Ge hunden mycket tid och så kravlöst som det bara går.
Om jag bott så jag hade varit tvungen att konfrontera situationer daglig dags hade jag INTE tagit hunden..det är tufft för en rädd hund att vara kopplad..Min hund blev iallafall en helt underbar vovve med åren och hans aggressivitet var bortblåst...Ge hunden mycket tid och så kravlöst som det bara går.