Lite råd om denna häst

cowgirl81

Trådstartare
Skulle vilja ha lite råd om denna häst. Vad tycker ni om henne. Är inte min men funderar på att köpa henne. Ägaren vill också ha ett utlåtande. Jag som tagit kortet.

Sv: Lite råd om denna häst

Hon är en bruksnordis som bara gått och skrotat i en hage i närmare 10 år sen hennes husse dött. Och de som har henne nu ger henne bara mat och vatten samt hovvård. Skulle tro hon är runt 20 år.

Det beror ju lite på vad du tänkt ha henne till och så vidare.
Men, jag har lärt mig en sak genom åren, det är aldrig försent!

M-oaa

Kommer ha henne som skogsmulle. Hade hand om henne för några år sen men då red sambon henne och jag unghästen. Hon vart jätteglad när hon fick börja arbeta :) men sen kunde ja inte ha kvar unghästen så då blev det att vi inte åkte ut längre, men nu bor jag 1 kilometer i från henne. Så kan rida hem henne :). Hon är jättesnäll så länge man pysslar med henne också, tar man bara ut sin egen häst blev hon arg och både sparka och bet. Så hoppas hon skulle trivas hos oss. Så fort jag är frisk från denna envisa förkylning ska jag prata med ägaren.
Bild från när jag red henne.

Kommer dock inte rida på pessoat sen. Var inte så bra på pessoats verkan vid den tiden, men vet bättre nu.

Jo hon har väll ett ex antal kilon för mycket. Men hur bantar man en häst som inte är i kondition och gammal.

man får ju fodra med förstånd, och allt utöver det hon gör när hon inte går i hagen är ju motion, och bränner kalorier och ökar behövet av mat. Så ökad motion kommer ju gäöra sitt ill! Ser ut att vara en snäll och trevlig! Kul om hon får ett nytt hem och få börja jobba lite!

Det tror jag absolut :D Kul för henne att få en uppgift i livet.
Men jag håller med Tussilago, fodra med förstånd.

Lycka till!

M-oaa

Du verkar ju redan känna henne och vet vad det handlar om för typ av personlighet osv. Kör på.
Det enda som nehövs är ju lite muskler och kondis

lycka till!

Jo ja och sambon tog hand om henne nästan ett år då jag hade unghästen. Sambon komme rju bli gladast om hon kommer hit. Hon är även inkörd och blivit körd för massa redskap. Men får nog börja med och tömköra henne och gå promenader. Tror inte hennes sadel passar nu.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: fio
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 541
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka