Lite Marsvins Frågor

G

Guinea

Jag har lite frågor då jag tänkte sätta ut mina Hanar utomhus på Sommaren.

Jag undrar : Kan dom verkligen va ute på natten ?
Och dom skulle igenkligen sättas i hop med 2 kaniner också men hur tror ni det funkar ?
Dom har träffats många gånger innan och typ " Älskar" varandra och har aldrig bråkat eller så men jag vill ju inte behöva bevaka dom varenda sekund.

Tacksam För Svar :) :banana:

Sv: Lite Marsvins Frågor

* Jag har själv mina ute på nätterna, honorna, som är mer vilda än tama pga vanvård hos de förra ägarna, bor ute i ungefär två månader dynget runt. Jag tar endast in dom om det regnar länge eller om det blir en riktig åskskur. Hanarna är ute en tre-fyra nätter per vecka, när det är varmt och skönt.

*Jag skulle inte släppa ihop dom, dom har det bättre var för sig. Risken finns att kaninerna tröttnar på marsvinen och skadar dom rejält. Jag brukar själv låta mina marsvin vara i min hankanins bur men endast då jag kan sitta i buren och hålla koll. Fastän han aldrig har gjort dom något så skulle jag inte våga chansa.

Jag skulle inte ha mina ute på natten då marsvin är väldigt känsliga för kyla, vind och drag. De har lätt att bli förkylda, och en förkylning kan vara livsfarlig för dem. Det skulle ju kunna vara möjligt om det är väldigt varmt och absolut stilla utomhus.
Annars tycker jag att du på sommaren kan ha dina marsvin ute hela dagen och sedan ta in dem på natten för säkerhets skull.

Att sätta ihop marsvin med kaniner är något som i alla fall jag är tveksam till. Eftersom kaniner är mycket starkare än marsvinen skulle marsvinen kunna skadas ganska illa vid bråk. Dessutom bär vissa kaniner på bakterier som kan göra marsvin sjuka.

Ok tack så mkt för svaren :)

Dom kommer nog få gå ute på dan men inte på natten och Kaninerna tror jag inte vi släpper ihop med än under uppsyn.

Marsvin kan vara ute på somarnätter om de har ett tort och dragfritt hus att gå in i. Vår har gått ute över sommaren i alla år.

Kaniner och marsvin bör man inte ha ihop då marsvinen kan bita kaninenerna i öronen!

Ok :)

Låter lite läskigt att släppa i hop Kanin & Marsvins då

Har man bara ett ordentligt hus som är dragfritt så är det ingen fara. Mina honor är ute tills det börjar närma sig 10 + på nätterna, då får dom komma in.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 814
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 955
Senast: Hermelin
·
Relationer Ja, jag kan inte vara den enda? Jag verkar ha träffat en kille, jättefin på alla sätt och vis och jag känner mig faktist alldeles...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17