Lite katt hjälp

asaria

Trådstartare
Jag har fått 2 st katter. Ett syskon par med 2 st tjejer.
De ska till en början vara innekatter.

Men nu är det så här att det var väldigt längesen jag hade katt och den ena lite blyga vill hellst vara under sängen och inte komma fram. Medans den andra går runt i mitt sovrum men vill inte gärna lämna det.
Ingen av dom vill äta eller gå på toa. Haft dom här ca 24 h.
Vad ska man göra? Jag förstår ju att det är mycket nytt för dom och att det tar lite tid innan de får förtroende för mig.

Ska man bara vänta ut dom? Man vill ju gärna se att dom äter och går på lådan..
Lite tips tack:)

Sv: Lite katt hjälp

Ställ in lådan under sängen så inga onödiga olyckor händer. Mat och vatten kan gärna stå i samma rum men inte under sängen utan ställ det så sängkatten får gå en bit för att få mat. Sen är det bara att vänta ut dom;)

Sv: Lite katt hjälp

Vi har haft lite olika med våra katter... Den första var en utslängd kise som bara bestämde sig för att bo här. Henne hade vi inga problem med alls, förutom att vi först inte ville ha någon katt ;)

Den andra fick vi som unge, och hon ville inte heller gå på lådan. Men vi var alltid hos henne, hon var begränsad till min systers rum den första veckan, eftersom det var min systers katt och vårt hus är lite för stort för att en liten katt ska få spatsera runt helt fritt. Har dessutom en läskig trappa... Men vi väntade bara ut henne. Höll henne alltid sällskap, lekte och gosade. Så tillslut gick hon på lådan (som hon i början legat och sovit i...), och hon kom igång med ätandet. Så det är bara att vänta! :)

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 548
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
757
Senast: Krålus
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama