Lite hjälp tack..

M

Mahogny

:confused: Jag ahr en billig men super skön dressyr sadel, den ligger bra på min häst (bästa hittils) som annars är svår att hitta sadel till. Men sj så sitter jag inte så skönt i den. Jag sitter bra i själva sätet men den har aldeles för lite knästöd till mina långa ben (är 181 cm) Sadeln är faktiskt en syntet (fast jag föredrar läder) Har tänk på att sälja den men är rädd för att inte hittar en som passar. Eftersom min budget är lite, eller rättare sagt är man helt pank så har jag inte råd till någon super dyr sadel. Vill ha kvar den men hur ska jag göra, finns det sadelmakare som "gör så att det blir större knästöd" på en syntet sadel. Bor i skåne och vill inte åka med sadeln flera 100 mil.

Sv: Lite hjälp tack..

Hej! Jag vet inte om det går att göra om knästöden på sadeln men det låter som det skulle kunna gå..

Tänkte tipsa dig om en dressyrsadel som inte är så dyr, Wintec Isabell Werth Cair!:banana: Den är visserligen i syntet men är jätteskön att rida i, den har utbytbara knästöd som man kan sätta så de passar just dig, det är luft i bossorna istället för ull som formar sig efter hästen direkt och så har den utbytbara "koppgärn" som ändrar bommvidden på sadeln. En ny kostar ca 9000 kr men har sett begangnade för ca 4500 kr. jag ska köpa en sån i sommar, nu lånar jag min mammas...

Sv: Lite hjälp tack..

Klart du kan få en sadelmakare att sy dit större knästöd. Bor du i Skåne har du nära till många duktiga sadelmakare.
Eller så sparar du ihop till en bättre sadel.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Går i drömtankarna om att spara ihop till en riktigt trevlig dressyrsadel nästa år (eller kanske mer realistiskt, om några år :p). Har...
Svar
14
· Visningar
1 840
Utrustning Jag har probelm med att hitta en sadel som passar både mig och hästen. Har varit till sadelprovare och hen hade bara två sadlar som...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 165
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka