R
Rallebralle
Det är så här....
Min granne har bestämt sig för att skaffa hund.
Det är en familj med två heltidsarbetande vuxna o två barn.Åldern 6 och 10 år.
De bor i en lgh en trappa upp o är mkt sällan hemma.
Maken i familjen har ett eget företag som gör att han oftast jobbar sena kvällar.Frugan är USKA o jobbar skift.
De ska lösa prommisarna med hunden på dagtid genom att dottern går hem på lunchen o rastar vovven.
Rasen de valt att satsa på är Golden o de ska promt ha en valp för att prägla den på dem.
Frugan har haft hund för 15 år sedan o det var just en golden,därför är de mkt bestämda på den punkten.
Hon kan bara tänka sig vovve av den rasen.
Hur fasiken ska jag på ett bra sätt motivera att de inte borde skaffa sig hund.
Jag anser att de inte har tid för något djur överhuvudtaget.
O varför ska man skaffa sig en så´n stor rackare .
Jaaaa.jag kan erkänna att jag tycker synd om den då den ska få bo i lgh......inget fel i det om man har tiden o intresset.
Dessutom anser jag inte att det finns kunskaper så att det räcker i denna familj....jag har heller inte kunskaper om hundar o dess skötsel ...det är därför jag ber er erfarna om hjälp!!! :smirk:
Min granne har bestämt sig för att skaffa hund.
Det är en familj med två heltidsarbetande vuxna o två barn.Åldern 6 och 10 år.
De bor i en lgh en trappa upp o är mkt sällan hemma.
Maken i familjen har ett eget företag som gör att han oftast jobbar sena kvällar.Frugan är USKA o jobbar skift.
De ska lösa prommisarna med hunden på dagtid genom att dottern går hem på lunchen o rastar vovven.
Rasen de valt att satsa på är Golden o de ska promt ha en valp för att prägla den på dem.
Frugan har haft hund för 15 år sedan o det var just en golden,därför är de mkt bestämda på den punkten.
Hon kan bara tänka sig vovve av den rasen.
Hur fasiken ska jag på ett bra sätt motivera att de inte borde skaffa sig hund.
Jag anser att de inte har tid för något djur överhuvudtaget.
O varför ska man skaffa sig en så´n stor rackare .
Jaaaa.jag kan erkänna att jag tycker synd om den då den ska få bo i lgh......inget fel i det om man har tiden o intresset.
Dessutom anser jag inte att det finns kunskaper så att det räcker i denna familj....jag har heller inte kunskaper om hundar o dess skötsel ...det är därför jag ber er erfarna om hjälp!!! :smirk: