Lite hjälp om tävlingsutrustning tack!

S

soootisen

Hejsan. :)
Jag ska tävla hoppning det här året. Första gången på lite högre nivåer. Och ska köpa en kavaj. Men jag hade tänkt att beställa från internet. Och jag har hittat en fin som jag vill ha. Tänkte höra om det finns någon som har en sån här kavaj:
Och isf, är dom små i storlek och sånt. Någon som vet?
Jag är smal men har ganska långa armar. Tycker ni den passar
till hoppning? :) Dom har ingen storleksguide till den :/
Hitta en jätte fin pikeur från en annan sida. :) Men kostade ju
lite mer. :) Och jag vet inte hur mycket tävlat det blir men ja.

33025_L.jpg

Pluss att jag vill ha ett par nya ridstövlar. :) Något tips?
Jag ska ju tävla hoppning så dom får ju inte ha får långt skaft, när man har så korta läder. Haha. Jag hittade ett par läckra från mountain horse. :)

Ajja, hoppas på hjälp :)

Sv: Lite hjälp om tävlingsutrustning tack!

asså kavajen tror jag inte passar så bra den är ju så lång

Jag vet att den såg lång ut, det var väl kanske därför jag frågade om ni tror den passar till hoppning?! Frågan är ju om den är lång eller om den bara ser lång ut. Det är därför jag undrar om det kanske fanns någon som hade en sån här?

asså kavajen tror jag inte passar så bra den är ju så lång

Jo, den ser ju lite lång ut.. Tror den är det faktiskt, tycker att "midjemodell" är snyggare i hoppning.

Som sagt, frågan är ju om den är det. För jag vill ha en som är figursydd som den där är. Och den kanske ser helt anorlunda ut när den kommer på.

Som sagt, frågan är ju om den är det. För jag vill ha en som är figursydd som den där är. Och den kanske ser helt anorlunda ut när den kommer på.

Ja, fast är det att de ska vara ordenkligt figursydda du letar efter finns de som är mycket mer fugursydda och i mer hopppmodell

Jorå, jag vet. Men jag vill inte lägga över 1000 spänn på en kavaj om jag inte ens vet om jag kommer att tävla mer än 1 säsong.

Jorå, jag vet. Men jag vill inte lägga över 1000 spänn på en kavaj om jag inte ens vet om jag kommer att tävla mer än 1 säsong.

1000spänn tycker itne jag är särskilt mkt för en kavaj. Vilket märke är de? och hemsida?
Frågan är om det är lönt att köpa en kavaj öht om du kanske inte ens kmr tävla i mer än 1 säsong?

Ang kavajmodellen tycker jag den är på tok för lång för hoppning. Man kommer ju sitta en bra bit på den, vilket jag tycker är störigt när man ska hoppa.

Nej, men förlåt så jävla mycket då. Men jag vill iaf inte lägga mer än 1000 spänn på en kavaj om jag bara ska tävla en säsong. Och jag ska tävla lokalt och regionalt. Och det kommer förmodlingen bli kavaj tvång inom regionalt om ni inte visste det. Och plus att jag tycker det är mycket snyggare. Sen skiter jag i vad ni tycker. Ni kan glömma att jag startade den här tråden. Alltså jag fattar inte varför folk ska vara så jävla otrevliga och försöka sätta sig på folk. ojojoj, är den på took för lång. Men glöm den här tråden alltså, jag ville ha lite hjälp bara. men eftersom folk bara vet hur man ska vara otrevliga så glöm det. Och tro mig jag har nog dubbelt så mer erfarenhet om hästar och hoppning än er så försök inte att sätta er på mig! Och bara så ni vet, jag skiter i vad ni tycker om mig efter att jag skrivit såhär. Det är ni som är omogna och inte kan ta saker på ett trevligt sätt.
Tack för mig! :)

Åh herregud ta det lugnt :p

Ja kanske va den lite lång, men jag tycker hippson har en fin som liknar den där för de mkt bra priset av 535 kr :)

image_displayer.php

(bilden är från hippsons hemsida: http://www.hippson.se/)

Jaa, tack så mycket. :) Jag får fundera lite på saken då :)

Nej, men förlåt så jävla mycket då. Men jag vill iaf inte lägga mer än 1000 spänn på en kavaj om jag bara ska tävla en säsong. Och jag ska tävla lokalt och regionalt. Och det kommer förmodlingen bli kavaj tvång inom regionalt om ni inte visste det. Och plus att jag tycker det är mycket snyggare. Sen skiter jag i vad ni tycker. Ni kan glömma att jag startade den här tråden. Alltså jag fattar inte varför folk ska vara så jävla otrevliga och försöka sätta sig på folk. ojojoj, är den på took för lång. Men glöm den här tråden alltså, jag ville ha lite hjälp bara. men eftersom folk bara vet hur man ska vara otrevliga så glöm det. Och tro mig jag har nog dubbelt så mer erfarenhet om hästar och hoppning än er så försök inte att sätta er på mig! Och bara så ni vet, jag skiter i vad ni tycker om mig efter att jag skrivit såhär. Det är ni som är omogna och inte kan ta saker på ett trevligt sätt.

Tycker du kan ta det lite lugnt, du ville ju faktiskt ha smakråd..
Om du ska tävla ponny så behöver du ju ha väst numera, och då var det OK att rida med bara tröja under västen. Lär ju vara det absolut mest sparsamma alternativet :smirk:

Jacson har en billig och skön kavaj, kostar runt 500kr.

Herregud jänta du behöver väl inte bli så upprörd över det jag skrev?

Jag kan också förstå att man kanske inte vill lägga 1000spänn om man kanske bara ska tävla i en säsong, det var ju därför jag frågade dej vilken nivå du skulle tävla. För hade du bara tävlat lokalt kanske det var "onödigt" om du då endå inte skulle tävla så mycket.
Jo tack, jag vet att det är kavajstvång på G.

Jag har inte nämnt att det inte är snyggt med kavaj?
Du ska skita i vad vi säger men ville veta om den passar i hoppning?
det var enligt mej de är för lång för hoppning, det var vad du ville veta.

Jag är väl inte otrevlig och försöker sätta mej på folk?

Jovisst, vem kan ha mer erfarenhet än dej om hästar och hoppning?:smirk:

allvar alltså, vem är det som är omogen här egentligen? hahah

Hahaha, va roligt allt blev. ;D

Vad bra att du kan se det hela lite komsikt då.

Undrar fortfarande märke, pris och eventuellt hemsida? kavajen på första inlägget dvs.

jag köpte en kritsträcksrandig kavaj från h*öks. Jag har varit emot hööks kvalitet men jag blev positivt överraskad. måste ses!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Ridning Lite bakgrund: Har börjat på ridskola igen efter mångårigt uppehåll från ridning, tävlade lite (och vann ibland :) ) Lätt A dressyr och...
Svar
18
· Visningar
1 366
Senast: Cavallo
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka