lite hjälp här? :)

Sv: lite hjälp här? :)

Tipset du fick om pennan är jättebra! Jag red lång period med pinne (kina-pinne, perfekt att hålla i!) och det hjälper verkligen! :)

Ganesco: jo det börjar bli lite bättre tack! :)

ridtravare + er andra! Tack så mycket för tipsen! jag ska helt klart tänka på dom allihopa och se om jag gör några framsteg :D

ett annat tips är att spela in en röst som säger t.ex. "tänk på händerna!" och lyssna på den i hörlurar när du rider :P det gjorde jag när jag hade tendens och glappa med yttertyglen.. hade jag en trevlig röst (verkligen tjatig!) som sa yttertygeln hela tiden i örat :P men det funkade :D

ha en mugg med vatten mellan dina händer när du rider ;) så får du lagom avstånd mellan händerna, och du blir våt om du misslyckas!

OT, men vilken söt ponny! hon är lik min häst, fast min är 150 cm :laugh:

IMG_3012.JPG

Man kan sätta ett sk "fegsnöre" mellan ringarna på sadeln, sånt där som små barn brukar ha på sina sadlar, och så håller man fegsnöret samtidigt som tyglarna, då är det omöjligt att både bredda och höja handen för mycket. Tips från Kyra..som jag snappat upp : )

jo dom var ganska lika! :D Dock är han b-ponny men tja lite lika var dom :) söt häst!

Man kan sätta ett sk "fegsnöre" mellan ringarna på sadeln, sånt där som små barn brukar ha på sina sadlar, och så håller man fegsnöret samtidigt som tyglarna, då är det omöjligt att både bredda och höja handen för mycket. Tips från Kyra..som jag snappat upp : )

Ja det låter som ett super tips det med! ska prövas :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: gulakatten
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
711
Senast: Glimra
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka