Lite franskt blod vore trevligt...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare missdragon
  • Startdatum Startdatum
M

missdragon

Det är väl hög tid att börja fundera på vad man ska boka för hingst till sina ston. Vi har två "helamerikanskor" och jag skulle vilja ha in lite fransk blod, men i ärlighetens namn är jag ur usel på fransoserna... Några bra förslag?
Helst inga "knäppskallar" då de ston vi har kan "tända till" - även om de inte är dumma på något sätt, men vi behöver väl inte "mer" sånt antar jag :angel:

levande föl; runt 40 000kr är väl max men "bra, billigare" gör inget heller då de är tänkta för "eget bruk". :D

Det behöver inte vara helfranskt, men en liten vore trevligt! :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lite franskt blod vore trevligt...

My Nevele - Net Profit

och

Demilo Hanover - Florida Pro

är stona efter kanske jag bör tillägga. :D

jag har bokat Home Alone till min. Lagom pris för min plånbok & för hemmabruk. Får 36% franskt i den ev fölungen. Stoet har Tibur på faders sidan.

Kanske Dahir de Prelong?

Har en 2 årig hingst efter honom, mycket mysig.:)
Skulle tagit han igen men det blev Thai Tanic den här gången.

Vad har ni för priser på hingstarna - kan vara "nice to know" - samt står de på färsk/fryst/naturlig/var står de uppstallade osv?

Har ni några bilder på herrarna?

Jag ska genast kolla upp tipsen ni givit, tack! :)

Annars är jag lite sugen på en "Commander Crowe" (Juliano Star alltså :angel:)

Ja Juliano star är mycket fin, han ska stå i sverige i år. :banana:
Funderade vi oxå på ett tag, men vårat sto är så stort och han lämnar stort.

Dahir de Prelong kostar 2000 euro, är fryst sperma där. Sök på google så hittar du honom :)
Han har sänkt med drygt 1000 euro till sesången.

Själv funderar jag på den här. Att han är så pass billig som 1.800 Euro i levande föl-avgift är ju ingen nackdel heller.

Express Lavec blir det på den ena av mina, hon har 5% franskt själv någonstans långt bak i stammen, och tillsammans blir det 27%. Dessutom var han billig (9500 vid levande föl) och det är perfekt som hemmabygge och visar sig avkommorna bra (de är tre år i år och har väl i alla fall visat framfötterna lite?) så kanske det går att sälja också.

Senast ändrad:

franskt e bra ska vara Florestanblod i dom det gillar jag.Har en egen hingst som vi betäckte med iår och han ska få ännu mera märrar nästa år. ;)

Orlando Vici har jag oxå tittat på, riktigt fin :)

:love:
Vilken läckerbit!!
Men "vissa" av delägarna är lite "oj, så mycket vit... mugg... känsliga ben... oj, oj, oj..." ;)
Men jag är helt klart intresserad - jag har sådan beslutsvånda över det här just nu! Finns så många bra/trevliga/snygga hingstar osv! :love:

Jag "tråkar" som vanligt.... och väljer en herre e. American Winner. 100% amerikanskt i två blivande föl, 1,56 franskt i ett....

jag upprepar mig..

ORLANDO VICI! :love::love::love:

vi skulle ha fått en avkomma eftersom honom i vår.. men ägarna ångra sig i sista stund då vi precis köpt stoet och inte visste hur hon var att få dräktig då de inte lyckats året innan.. kostade rätt mkt att inseminera.. tråkigt om det inte skulle gå å få dräktig..
Så vi tog en billigare hingst.. och det gick ju.. så nu tjurar man ju över att det inte blev han..

Jo, jag har tittat, tittat och tittat... :angel:
Han är läcker, men jag har inte bestämt än... Måste väl säkert boka snart om man vill vara säker på plats! :crazy:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 658
Äldre Kanske blev rubriken lite missvisande, jag är inte efter "tänk på det här" i första hand, utan tips på resmål och aktiviteter! Jag är...
Svar
10
· Visningar
1 943
Avel Nej, jag kunde inte undgå att fråga här - "stamtavle-nörderi" är lite för roligt! :D Red en mycket fin äldre SWB dam idag. Hon är född...
2
Svar
32
· Visningar
5 807
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar