Sv: Lite frågor om träning med valp
Poison-heart: Tack tack
Blueberry: Har grannarna samma åsikt om era lekar?
Jag tycker att det låter väldigt roligt i alla fall!
& jag kan verkligen tänka mig att pinnarna uppskattar det, har haft en dp tidigare.
Hur har du gjort för att få den hunden som inte tränas med klicker att vänta snällt? (Samma fråga till Migo!)
Jag kan träna min lilla & platsa stora (har lärt in det med kommandon han redan kan & å belöna på platsen han ska stanna), men han älskar klickerträningen så mycket att han bara inte kan stanna kvar på plats om jag tar fram den. Han är en allmänt otålig pinscher, men går det med pinnar så ska det ju gå med en mellis!
Mera träning brukar ju vara en bra metod annars. & jättefin bild på Ivan! Helt oväntat med en dp PÅ tunneln, haha
Migo: Åhåå en sån fårflyttare
Min lilla ska bli duktig på agility är det tänkt, eftersom min stora inte håller fysiskt pga en bogskada, men vi tränar annat istället.
& se fråga här ovanför om att hålla den ena hunden passiv, som sagt så länge jag inte har klickern framme så ligger mellisen & väntar så snällt medan jag tränar med knodden, men åker klickern fram så känns det som han tycker "undan drygskalle, jag är stjärnan!"
Libra: Håller tummar & tassar för er på MyDog då!
Har sett alldeles för lite rally, synd att det är så rackarns långt till Gbg..
Red_Chili: Ja, det är väl lite det där urhunds-stuket kan jag tro. Jag har varit kär i saluki sen jag såg några första ggn i min pappas barndomshem i Värmland, de hade en kennel där & huuu så vackra de var! Sen har det blivit andra raser av olika anledningar, men nån gång kanske, om jag får med sambon på noterna.. Hm..
Haha det är ju härligt när de kör sitt eget race också
Min lilla har börjat lyfta på benet & även kissa på samma ställe som stora, 10 veckor gammal
Jag har skygglapparna på & hoppas att det är ett härmande eller prövande beteende eller en tillfällig höjning av testo kanske..